probleem: LP-E6 accu's te kort, zijn imitaties een optie?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
jeffplischke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2011 17:46
WoonplaatsCOLON hengelo

Beste mensen,

Ik ga voor het eerst een mooie reis maken en wel naar het verre Tanzania.
Nou ben ik erachter gekomen dat ik niet op elke slaap locatie stroom heb. Ik heb 2 accu's maar daar red ik het natuurlijk nooit mee. De originele canon LP-E6 accu's kosten bij konijn 85 euro. Ik vind dat vrij duur als ik daarbij ook nog allemaal opladers moet kopen. En geheugen kaarten moet ik natuurlijk ook nog in overvloed hebben. Sommigen bieden ze aan voor 66,- maar was benieuwd naar imitaties.

Er zijn heel wat Compatible LP-E6 canon imitatie accu's te verkrijgen maar hier staan allemaal verschillende waardes op.
7,2V - 1800mAh en 1300Wh zijn de specificaties van de originele canon LP-E6 accu's.

Er zijn ook imitaties te verkrijgen met dezelfde eigenschappen, maar ik kon hier geen reviews over vinden.

Zijn er hier mensen met ervaring met imitatie accu's? Zoja, welke?

al vast bedankt!

Jeff
Laatst gewijzigd door 1 op jeffplischke, in totaal 28 keer gewijzigd.
canon 580 EX ll flitser
canon 7d
canon 400mm f5.6 L USM
sigma 120- 300mm f2.8 APO EX DG OS
sigma 150mm f2.8 OS Macro
Tamron 17-50mm f2.8 SP Di ll VC
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Heel goede ervaringen met de accu's van aq4u.nl!!! Zie meer reacties op t forum hier! (forumlid MvQ)
jeffplischke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2011 17:46
WoonplaatsCOLON hengelo

Oke bedankt!
Ik had wel gezocht op het forum op accu 7d en LP-E6 maar kom geen reacties van deze meneer vinden.

Deze accu's houden het dus net zo lang vol als de originele? want dan bestel ik me er daar een paar!
canon 580 EX ll flitser
canon 7d
canon 400mm f5.6 L USM
sigma 120- 300mm f2.8 APO EX DG OS
sigma 150mm f2.8 OS Macro
Tamron 17-50mm f2.8 SP Di ll VC
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Zie dit topic voor reacties (voor de LP-E6 wsl. achteraan).
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

jeffplischke schreefCOLON De originele canon LP-E6 accu's kosten bij konijn 85 euro. Ik vind dat vrij duur als ik daarbij ook nog allemaal opladers moet kopen.
Deze snap ik niet helemaal, als je 1 lader hebt kan je toch 1 voor 1 al je Canon accu's opladen?

offtopic: heb je al wat resultaten met je sigma 120-300 OS? ben wel benieuwd!
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Voor mijn 60D op Ebay gezocht en gevonden, voor ca 13 euro per batterij thuis.
Zelf heb ik deze (ook voor 7D): http://www.ebay.com/itm/New-LP-E6-LPE6- ... 3cbac53b9f" onclick="window.open(this.href);return false;
Werkt 100%, ook batterij indicator werkt. Ik heb er gelijk een grip bij gekocht, waar er 2 in passen.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Ik heb een accu bij aq4u gekocht voor mn 5d II. Dit was echter geen succes. De eerste 2 keer deed hij het wel maar daarna niet meer. Ik had hem volledig opgeladen en in mn camera gedaan. Mn camera deed helemaal niets meer. Ik dacht eerst dat mn camera kapot was, ik schok me een ongeluk. En dat op de dag dat je een bruiloft moet fotograferen. Gelukkig gaat een originele accu redelijk lang mee en heb ik het net gered. Voor mij dus geen imitatie meer.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

@Selmak: En, wat was de reactie van aq4u?

Ik heb al jaren imitatieaccu's en ze bevallen mij prima. Net zoals de originele accu's komen ze uit China.
Laatst gewijzigd door 1 op eos4all, in totaal 29 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Volgens de pricewatch op http://www.tweakers.net zijn de originelen LP-E6 accu's al verkrijgbaar vanaf euro 61,60 (exclusief verzendkosten)

Hans.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLON@Selmak: En, wat was de reactie van aq4u?

Ik heb al jaren imitatieaccu's en ze bevallen mij prima. Net zoals de originele accu's komen ze uit China.
Ik heb niet gereclameerd. Ik koop gewoon originelen in het vervolg. Ik wil niet meer voor hetzelfde probleem komen te staan.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

eos4all schreefCOLONIk heb al jaren imitatieaccu's en ze bevallen mij prima. Net zoals de originele accu's komen ze uit China.
Dit soort opmerkingen zie ik vaker langskomen. Ik vraag me dan altijd af wat men daar precies mee wil zeggen. China is een groot land, ik ga er maar vanuit dat er daar heel wat fabrieken zullen staan waar dit soort spul gemaakt wordt. Maar wat zegt mij dat over de kwaliteit van het product? Helemaal niets...

Ik vind het pas interessant als ik hoor dat imitatieaccu's bijvoorbeeld in dezelfde fabriek van dezelfde productielijn rollen als de originele, maar dat er alleen een ander merkje op staat. Dan voegt het statement ook daadwerkelijk iets toe aan de discussie. Nu lijkt het net alsof er tussen de regels door gezegd wordt "de mijne komen ook uit China, net als de originelen, dus de kwaliteit is even hoog". En die gevolgtrekking is natuurlijk onzin.

Maar misschien mis ik iets en wordt er iets anders mee bedoeld?

(ps eos4all: niet persoonlijk hoor, ik zie dit soort opmerkingen vaker langskomen :wink: )
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Wat mij betreft gaat het puur om geld. Zou de kwaliteit wat minder zijn en de batterij wat minder lang meegaan, dan zie ik dat niet als een probleem. Voor 1 Canon heb ik 4 niet Canon's, zolang mijn camera daar goed op werkt, heb ik daar geen problemen mee. Ik koop de accu's voor mijn laptop ook altijd via ebay. Het is voor mij altijd een afweging en daarom heb ik ook niet Canon lenzen en flitsers. Het resultaat staat voorop.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik heb de opmerking "Net zoals de originele accu's komen ze uit China" gemaakt, om reacties over "Chineese rommel" voor te zijn. Dat de immitatieaccu's uit China komen, wil nog niet zeggen dat ze slecht zijn!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ah, op die manier! Nee, puur het feit dat iets uit China komt zegt inderdaad helemaal niets over de kwaliteit, niet in positieve en niet in negatieve zin.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Selmak schreefCOLONIk heb een accu bij aq4u gekocht voor mn 5d II. Dit was echter geen succes. Voor mij dus geen imitatie meer.
En wat als je een originele had gekocht die toevallig niet goed was geweest?
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Heb ik net vanochtend een imitatie LP-E6 + grip besteld bij aq4u, lees ik dit..
Nu ga ik twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb hahahaha!

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ik heb voor me 1100D een imitatie accu gekocht en die gaat langer mee dan de originele.
Kosten me ook maar €11,- dus voor dat bedrag hoefde ik het niet te laten.

Ben ook blij dat ik het gedaan heb
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

ebeckers schreefCOLONHeb ik net vanochtend een imitatie LP-E6 + grip besteld bij aq4u, lees ik dit..
Nu ga ik twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb hahahaha!

Erwin
Ik heb voor mijn 60D destijds een grip en accu besteld en er nooit problemen mee gehad.
Laatst voor mijn 5D MK2 ook weer een accu en grip besteld en ook die zijn prima in orde.
Kan altijd gebeuren dat je een maandagochtend exemplaar treft maar zonder reclameren naar de leverancier heb je naar mijn mening geen recht van spreken als iets niet goed is.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

xammy schreefCOLON
ebeckers schreefCOLONHeb ik net vanochtend een imitatie LP-E6 + grip besteld bij aq4u, lees ik dit..
Nu ga ik twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb hahahaha!

Erwin
Ik heb voor mijn 60D destijds een grip en accu besteld en er nooit problemen mee gehad.
Laatst voor mijn 5D MK2 ook weer een accu en grip besteld en ook die zijn prima in orde.
Kan altijd gebeuren dat je een maandagochtend exemplaar treft maar zonder reclameren naar de leverancier heb je naar mijn mening geen recht van spreken als iets niet goed is.
@xammy er wordt door TS een mening gevraagd. Iedereen heeft goede ervaringen met imitatie accu's en ik een slechte. Vervolgens lees ik hele verhalen over China, en over dat ik geen recht van spreken heb omdat ik niets gereclameerd heb. Dus ik heb geen recht van spreken omdat ik niet reclameer? En mag daarom ook mijn mening niet geven? Ik dacht het wel. Overigens klopt het wel wat MarcoEOS550D zegt. De ene fabriek is de andere niet, kwaliteitscontrole, iso, machinepark, kennis van werknemers, duurzame grondstoffen, niet door kinderhandjes gemaakt etc.

Ik zeg daarbij ook dat ik voortaan origineel spul koop zoals ik dat normalitair altijd doe. In dit geval dacht ik, laat ik het eens proberen. Geen goede ervaring dus in mijn geval. Ik maak er verder ook geen probleem van, ook niet richting de leverancier. Daar wil ik het graag bij laten.
xammy schreefCOLON
Selmak schreefCOLONIk heb een accu bij aq4u gekocht voor mn 5d II. Dit was echter geen succes. Voor mij dus geen imitatie meer.
En wat als je een originele had gekocht die toevallig niet goed was geweest?
Als ik een originele had gehad die hetzelfde probleem had gehad, dan was ik daar zeker mee teruggegaan naar de winkel. Dat heeft dan ook weer met de prijs te maken natuurlijk. Voor die 12,50 euro voor een imitatiemodel ga ik niet terug naar de winkel/internet leverancier.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Als je een product koopt en het gaat stuk op een onhandig moment, zie ik niet in waarom je geen recht van spreke hebt als je zegt dat het geen succes was.
Ik lees nergens een uitspraak over de service van de leverancier, dat zou wel ongegrond zijn als je er geen aanspraak op hebt gemaakt.
757D + 8-400 mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar