on a chair

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ijsje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 583
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:13

Afbeelding

wat denken jullie drvan ?
|| Canon || Elinchrom ||
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Lekkere frisse foto.. Een paar dingen die mij opvallen... stoel/bomen worden afgekapt, wat ik jammer vindt. Maar links van haar (voor de kijkers rechts ;)) zit een lichte, wazige vlek.. Is dat vuil op je lens? Of waar komt dat door? Het stoort mij in elk geval, mijn blik wordt er telkens naartoe getrokken.
Verder is hij qua compositie op zich niet zo heel spannend.
ijsje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 583
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:13

Rocker schreefCOLONLekkere frisse foto.. Een paar dingen die mij opvallen... stoel/bomen worden afgekapt, wat ik jammer vindt. Maar links van haar (voor de kijkers rechts ;)) zit een lichte, wazige vlek.. Is dat vuil op je lens? Of waar komt dat door? Het stoort mij in elk geval, mijn blik wordt er telkens naartoe getrokken.
Verder is hij qua compositie op zich niet zo heel spannend.
dat is nog n beetje rook wat er hing van de rookmachine ,volgende keer blijft ie thuis, hij stoort meer dan ie toevoegd
|| Canon || Elinchrom ||
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Op de puntjes na die Rocker al noemde vind ik het een geweldig mooi belichte foto. Hoe was die opgesteld ? lampen , flitsers ?
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik ga met Rocker mee qua afkappen van stoel en bomen. Ook de vlek is inderdaad storend. En ook ik vind de foto niet heel spannend of sprankelend. Jammer, want de setting en model nodigen hier wel toe uit om er met een meer krachtiger pose en blik van het model een dito foto van te maken. En ik zou ff de blauwe plekken op haar benen wegpoetsen...

groet Martijn
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

vreemd, niemand die de achtergrond en dan vooral de garage storend vind? Nu ik wel persoonlijk!
Voor de rest inderdaad mooi uitgelicht model.
afgekapte bomen en stoel storen me totaal niet, een foto moet ergens eindigen toch !
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Ik vind dat allemaal niet storend, maar ik erger me eerder aan die schoenen van haar. Blote voeten of witte schoenen waren VEEL beter geweest. Als ik naar beneden scrol denk ik eerst wauw wat een mooi uitgelicht model, tot die schoenen in beeld komen, dan kijk ik daar het eerst naar.
Verder vind ik het een erg mooie foto (op de rook na, maar die is al genoemd)
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Nou, ik stoor me niet aan de afgekapte dingen, niet aan de schoenen, eigenlijk nergens aan.
De belichting vind ik erg mooi. Model is in harmonie met de achtergrond.
Het enige minpuntje voor mij is dat de foto teveel geposeerd is, en dat maakt 'm minder interessant.
Maar de basis is in mijn ogen prima.
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

ROcker noemde al een paar zaken - het is net een iets te strakke crop. Maar het belangrijkste is er zeker: een in potentie hele lekkere foto met goeie belichting. Naar mijn mening ben je qua compositie iets teveel er op gaan zitten. Die stoeprand rechts en dat water links zijn prachtige diepte/verdwijnpunten naar de garage in de horizon. Je had iets meer schoenzool-uitzoom kunnen toepassen, dan was het een waarlijk héle mooie plaat geweest.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar