Folkraces

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Hoi,

Enkele weken geleden heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en een pers-vestje bemachtigd bij lokale auto-races van het type "Folkrace" Dat is hier in scandinavie een vrij normaal begrip waar ik over kan uitwijden, maar nu niet ga doen.

Dit was voor mij de eerste keer op déze baan, de eerste keer fotografie van een dergelijk soort races en mega spannend! Volgend weekend zijn er op dezelfde baan weer wedstrijden en ik hoop op wat tips voor wat ik dan beter kan doen, ik ga in ieder geval weer proberen een dergelijk vestje te bemachtigen.

Wat vind ik zelf van deze foto's:
- Duidelijk een eerste keer: weinig spannende composities, veel van hetzelfde.
- Door mijn selectie zijn verrassend weinig "overzichts-fotos" gekomen: bijna alle foto's zijn van 1 auto.
- Het helpt als ik een beetje weet wie wie is: achteraf is me gevraagd foto's op te sturen van 1 rijder: de thuisrijder.
- Ik twijfel nog of ik zal proberen op meerdere plaatsen te gaan staan, of juist vanaf 1 plek te perfectioneren.
- Tijdens de middag is het mogelijk door de pit te lopen. Ik zal daarvoor een groothoek meenemen. (=met mijn 70-200 kwam ik niet zo ver)

Alvast bedankt voor jullie feedback!

foto 1

23479

foto 2

23480

foto 3

23481

foto 4

23482

foto 5

23483

foto 6

23484

foto 7

23485

60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
wernerfotografie

Klopt, ze zijn niet al te spannend maar het pannen heb je prima onder de knie. Snelheid zit er goed in, complimenten !

Groeten Werner
Anoniem 3

De tranen schieten me in de ogen bij het zien van deze klassiekers!
Maar ja dat was bij ons ook bij de achteruitrijraces met de Dafjes.

Maar technisch gezien is er voor mijn gevoel weinig aan te verbeteren. We wachten op de resultaten van de volgende week, die dan wat mij betreft in showcase mogen.
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Voor een eerste keer zijn het absoluut geen slechte foto's. Zoals hier boven al gezegd, heb je het 'pannen' goed onder de knie, maar ook over de scherpte kan ik weinig verkeerds zeggen. Toch wat tips:

- Bij foto 1 en 3 heb je met de vrachtwagens voor een hele onrustige achtergrond gekozen. Dit zouden de persoonlijk niet de plekken zijn die ik zou kiezen. Als ik iets in de achtergrond wil laten zien, dan probeer ik vooral om daar iets unieks voor de locatie aan mee te geven. Waardoor het voor de kijker duidelijk wordt waar het tafereel zich afspeelt.
- Foto 4 geeft een leuk beeld van de competitie. Echter ik zou probeer een auto uit te lichten, waardoor je focus naar een auto getrokken wordt. Ik wordt een beetje heen en weer getrokken tussen de twee S40's. Mijn advies is om te gaan croppen met deze foto, dan kan het zeker een spannendere foto worden. Je kunt bijv. alleen de eerste drie auto's in beeld laten, of een soort panorama foto creeeren met alle vier. Dan wordt het al een heel stuk leuker om naar te kijken.

Overigens vind ik foto 6 het leukste... Geeft een mooi beeld met de bezoekers in de achtergrond. Foto 7 vind ik alweer minder, omdat daar die storende containers op staan.

Ik zal voor een volgende keer wel kiezen om op meerdere locaties te gaan staan, zodat je een totaalplaatje creeert. Dit betekent niet dat je meerdere foto's op een plek kan maken op dezelfde wijze. Je kunt dan altijd de beste nog uitzoeken.
Overigens bedenk wel van te voren waar je gaat staan, dat maakt het werken een stuk eenvoudiger...
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik vind het wel gave platen, mooi gepand, scherp en mooie kleuren. Als Saabrijder kan ik ze ook wel waarderen :D

Gr,

Michiel
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Mensen,

Enorm bedankt voor jullie feedback!

Ik ben het met alles eigenlijk wel eens. Ook heb ik een paar tegenantwoorden:

- De vrachtwagens kan ik weinig aan doen. Dit is net de enige sprong van het circuit en die vind ik juist zo heftig. Ik sta hier tussen de twee gele vestje van foto 5 in. Als ik verder naar rechts ga mis ik de mogelijkheid voor foto 4 en foto 2 (ik kom dan te dichtbij in de binnenbocht). Het alternatief is de locatie van foto 5. Daar is echter vorige keer een auto hard de bocht uit geknald dus ik weet niet zeker of ik daar wil gaan staan (ik zal zo een update plaatsen met daarop een medefotograaf waar ik 5 minuten daarvoor nog mee stond te praten)

- Foto 4 staat er juist tussen omdat ik een Volvo man ben, geen Saab-mens :D

- Panorama foto 4 is een goed idee: ik ga er even mee worstelen.

- Ik kijk ook met pijn in mijn hart naar de volvo PV's, de 142's en de amazon's. Maar ik heb het idee dat ze zonder deze reace-liefhebbers al lang op de sloop hadden gestaan. Hoop ik dan maar :roll:

Het goede nieuws is dat ik al een vestje heb toegezegd gekregen, dus zaterdag sta ik voor dag en dauw op!
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

UPDATE:

De reden waarom ik niet graag sta op de positie van "foto 5" --> kijk vooral naar de man met het blauwe vestje op foto 7.
(Deze foto's plaats ik niet omdat ze fototechnisch zo goed zijn)


Update 1

23535

Update 2

23536

Update 3

23537

Update 4

23538

Update 5

23539

Update 6

23540

Update 7

23541

60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar