Welk all round objectief voor een hindustaans bruiloft.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Musafir
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2011 00:29
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hi allemaal,

Ik heb me net voorgesteld in de off topic sectie.

Zoals de onderwerp al zegt. Ben ik op zoek naar all round objectief die ik vaak binnenshuis zal gebruiken voor kleine feestjes en verjaardagen.

Ik woon over 2 weken een een hindustaanse ( islamitische ) huwelijk bij van een kennis.
Even erbij zeggen ik ben niet ingehuurd en ben ook niet de aangewezen persoon die verantwoordelijk is voor de foto's. Ik zie het ook een beetje als een kans om mijn ervaring op te doen. Bruid heeft me zelf ook gevraagd zovan " je fotografeert toch als hobby? Je mag op ons bruiloft wel fototjes schieten hoor als je dat leuk vind" en ik vind het ook een leuk idee. Ik denk dat er waarschijnlijk ook wel een pro fotograaf is ingehuurd hoor.

Nu denk ik dat ik niet ver zal komen met een prime 50mm 1.8 en ben toch al op zoek naar all round objectief zoals hierboven beschreven staat.

Ik heb even rond gekeken en mijn keus viel op een 17-55 2.8 van canon. Nu denk ik dat 1 objectief bijna nooit genoeg zal zijn maar wil toch wel een kleine reportage achtig iets maken met 1 objectief. Lijk me wel leuk voor de bruid en bruidegom en natuurlijk voor me zelf om te kijken wat ik ervan bak.

Misschien dat jullie mij kunnen adviseren op andere objectiefen of adviezen op de bruiloft zelf :p

Alvast bedankt.
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Ik ken de lens niet wat betreft kwaliteit, maar wat bereik betreft vind ik hem te kort schieten. Ik heb zelf bij mijn vorige werkgever regelmatig gefotografeerd op recepties en feesten. Ik gebruikte daar altijd een Tamron 28-85 mm en een Canon 70-200 2.8. Voordeel van dit bereik was dat ik ook op afstand kon fotograferen. Bij veel mensen verdwijnt de spontaniteit als ze de lens in het zicht krijgen. Als jouw budget maar één lens toestaat, kies dan voor een lens met een groter bereik. Ik vind 17-55 niet echt allround door zijn beperkte bereik en ten opzichte van de prime 50 mm.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

de 24-105 blijft toch een erg lekker lensje voor dit werk hoor. Alleen wel jammer dat je van deze lens een stukje groothoek kwijt raakt door je 50D
Musafir
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2011 00:29
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb zelf ook een beetje zitten denken aan de 2 andere opties.. 17-40 en de 24-105 maar ben bang dat deze niet lichtsterk genoeg zijn.

Verder heb ik wel een beetje groothoek nodig omdat ik toch wel een paar keer in kleine ruimtes fotografeer. ik heb het bijna altijd dat ik een paar stappen terug moet zetten om alles in beeld te krijgen. Bij hindustaanse bruiloften is het altijd al zo druk (tenminste die ik heb bijgewoond) en het komt wel is voor dat je dan niet in zo een grote ruimte zit. Laatst wou ik een groepsfototje maken op een verjaardag en had niet genoeg ruimte om ze alle "6" in beeld te krijgen met me fifty objectief. Ik hoop dat jullie mijn punt begrijpen wat betreft de groothoek eis.

ben ook vergeten bij te vertellen dat ik een flitser heb : 430 ex ii met een omnibounce kapje. Alleen ben zelf niet zo een fan om flits te gebruiken. wil zoveel mogelijk uit het natuurlijke licht halen om zo de natuurlijke sfeer op een foto te krijgen. misschien lukt het wel met een flitser maar daar ben ik dan niet zo goed in. Ik gebruik het ook alleen als het echt niet anders kan en dan bouncen van plafond,muur,vloer en natuurlijk de omnibounce zelf.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

15-85 / 17-55 / 2 body's?
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Op een APS-C sensor formaat camera lekker anoniem met een Sigma 30/1.4 oid rondlopen :wink:
Paul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:43

Zoals SanderL al aangeeft: de Sigma 1.4/30mm. Hele mooie lens voor zo'n gelegenheid.
50D | DPP
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar