50D verbinden met Smartphone

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

Ik ga over 4 weken op vakantie naar Curacao 8)
Uiteraard gaat ook mijn fotoapparatuur mee.

Nu is, vind ik, het scherm van de 50D niet zo geschikt om te beoordelen of een foto wel of niet gelukt is.
Ik kan natuurlijk mijn oude laptop meenemen om daarop de foto's te bekijken, maar degene die ik heb is behoorlijk zwaar en daardoor lastig mee te nemen.

Nu zat ik te denken aan de mogelijkheid om foto's van de 50D over te zetten naar een, nog aan te kopen, smartphone en vandaar uit te bekijken of ze gelukt zijn.

Ben van plan om de Samsung Galaxy S II aan te schaffen. Op dat toestel zit onder andere een mico-usb aansluiting.

Heb al lopen zoeken op het Internet maar ben nog niets erover tegen gekomen.
Is het sowieso mogelijk om vanuit de 50D foto's te plaatsen op een smartphone?
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

is aangezien je toch nog die smartphone moet kopen, niet een idee ipv een smartphone een tablet te kopen, vraag me af als je nou zo veel beter op een smartphone je foto kan beoordelen scherm wordt er niet heel veel groter op.

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ipad met camera connection kit?
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

misschien dit even lezen http://focusmedia.nl/article/546/canon- ... d-app.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

Ik ga een smartphone kopen ter vervanging van mijn hele oude mobiele telefoon.

Uiteraard heb ik ook gekeken naar tablets en netbooks.
Alleen ben ik bang dat deze "speeltjes" te weinig ga gebruiken en dat ze na de vakantie ergens in een kast belanden en een jaar later misschien weer eens gebruikt gaan worden. Tja, en daar vindt ik ze te duur voor.

Ik zoek zoiets als de Ipad met connection kit, alleen dan voor de Samsung.

http://focusmedia.nl/article/546/canon- ... d-app.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ziet er geinig uit maar dat is meer voor het bedienen van het fototoestel.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

ipad met camera connection, enige keuze. Samsung heeft dit niet.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Lijkt me om te beginnen dat je behoorlijk geheugen moet bijsteken in een smartphone om de bestanden er alleen maar op te krijgen. Daarnaast vraag ik me af of je ze dan zichtbaar kunt maken (fotografeer je in Raw?).
Daarbij weet ik niet wat het oplossend vermogen van een smartphone is. Maar op mijn netbook is de beoordeling al niet al te eenvoudig, laat staan op een smartphone.

Ik zou toch een laptop of zo overwegen, als je ze perse ter plekke wilt beoordelen. Ik zet mijn fotos over op een netbook (250 gb HDD) en selecteer thuis verder wel.

succes met de keuze
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Als je een smartphone aanschaft waar een micro sd kaartje in kan, en je gebruikt in je camera die micro sd kaartjes met behulp van een adapter (micro sd naar sd is zat te krijgen, micro sd naar CF zul je even naar moeten zoeken, weet niet wat de 50D gebruikt) kun je vervolgens zo je foto's op je smartphone bekijken. Vraag mij alleen wel af of het lekker werkt met jpg bestanden van ±10 MB elk.
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Mijn ervaring is dat de witbalans van smartphoneschermen (zeker die van samsung, erg blauw) er nog al eens naast zit. Ook zijn smartphone schermen (met name HTC's/Samsungs) erg gesatureerd. Ik weet niet waar je je foto's ter plekke op wil beoordelen, maar als je in RAW schiet, en je het belichtingsdiagram er een beetje netjes uitziet dan hoef je op je schermpje toch alleen maar the controleren of alles er op staat? En op scherpte controloren gaat toch prima op het (toch niet heel slechte scherm) van een 50D?
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
FerryB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010 21:35

De Samsung Galaxy SII heeft als een van de eerste smartphones een USB host en kan dus gebruikt worden om een camera op aan te sluiten en fotobestanden over te zetten (JPG) en te bekijken.
Ik weet alleen niet of het benodigde kabeltje erbij zit, wellicht meer info te vinden via Google.
Hij is er in 16 en 32 GB varianten dus je kan er aardig wat foto`s op kwijt.

klik


Ps, er zit ook een 8mp camera in dus je hebt je 50D niet meer nodig :wink:

Ps2, door hierop even te googelen kom ik erachter dat mijn Desire HD het ook kan, morgen even proberen :D
550D + GRIP + EF-S15-85IS-USM + EF-S55-250IS + 430EXII
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

Mijn ervaringen met de 50D is dat sommige gemaakte foto's op het scherm van de 50D er goed uitzien, maar dat deze thuis dan net niet scherp genoeg zijn.
Voor de gewone foto's rond het huis, Schiphol en sport vindt ik het nog niet zo erg omdat er over het algemeen genoeg goede foto's overblijven.

Ga niet elk jaar naar Curacao, dus wil gewoon zeker weten dat de gemaakte foto goed is. Heb eventueel dan tijd genoeg om nog terug te gaan en het opnieuw te proberen.

@FerryB, bedankt! Dit zocht ik!
Twijfel nu wel of het voor mij de juiste oplossing is foto's over te zetten naar de Samsung om de kwaliteit van de foto's te beoordelen.

Toch, maar nadenken over de aankoop van een Tablet of Netbook, of misschien toch de oude laptop meenemen?
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Vind de Samsung oplossing beduidend beter dan de iPhone versie. Met de laatste kun je alleen foto's overzetten en bekijken, met de Galaxy uitvoering kun je je camera op afstand bedienen, jammer dat ze daar bij Apple niet wat verder in gaan, want naast een iPhone4 hoef ik er niet nog een Samsung bij.

Iemand toevallig een oplossing (app) voor de iPhone, waarmee je remote shooting kunt gebruiken, zonder tussenkomst van PC?
Zeg maar, vergelijkbare oplossing als de Samsung zoals in dit filmpje
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

HPteA schreefCOLONMijn ervaringen met de 50D is dat sommige gemaakte foto's op het scherm van de 50D er goed uitzien, maar dat deze thuis dan net niet scherp genoeg zijn.
Voor de gewone foto's rond het huis, Schiphol en sport vindt ik het nog niet zo erg omdat er over het algemeen genoeg goede foto's overblijven.

Ga niet elk jaar naar Curacao, dus wil gewoon zeker weten dat de gemaakte foto goed is. Heb eventueel dan tijd genoeg om nog terug te gaan en het opnieuw te proberen.

@FerryB, bedankt! Dit zocht ik!
Twijfel nu wel of het voor mij de juiste oplossing is foto's over te zetten naar de Samsung om de kwaliteit van de foto's te beoordelen.

Toch, maar nadenken over de aankoop van een Tablet of Netbook, of misschien toch de oude laptop meenemen?
Nou wil ik je niet excusen om nieuw speelgoed te kopen ontnemen. Maar als je bezorgd bent om de scherpte van de foto's, dan neem je er toch meerdere? Als je niet zeker weet dat je focus of DOF goed is/ligt dan maak je gewoon een paar verschillende foto's (verschillende f-stops, verschillende focuspunten e.t.c.) Want het type foto's welke je kunt beoordelen op een medium om ze eventueel over te maken, kun je alle tijd voor nemen.

Ik zou overigens áls je dan al wat mee wil nemen, een netbookje doen... Das eigenlijk een tablet met geintegreerde standaard en toetsenbord :P En daar kun je gewoon een camera of cardreader aan hangen. Én als je een beetje een vlotte heb alvast wat bewerkingen doen.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Een netbook meenemen is zo inderdaad zo gek nog niet. Dan heb je ook meteen een backup van je foto's.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Zorg dan wel dat je nog een back-up maakt van je netbook op een externe schijf. De netbookjes zijn handig, maar kwetsbaar en erg gewild.

Ik heb naast mijn netbookje nog een WD passport, omdat ik alles in RAW schiet en al snel door m'n kaartjes heen ben.
Aan het eind van de dag maak ik een back-up naar netbook en WD passport. Het netbookje gaat, afhankelijk van situatie, mee in de rugzak of blijft achter in hotel of tent. De WD passport draag ik altijd bij me. Als we met z'n tweeën zijn, zoals vorig jaar met mijn oom naar IJsland, dan maken we zelfs cross back-ups, mijn raw's op zijn schijf en zijn raw's op mijn schijf.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

die WD passports zijn erg handig... backupt automatisch je wijzigingen en aanvullingen zodra je de schijf aansluit op je netbook.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Al aan zoiets gedacht?
http://youtu.be/4NiG6xZbHg4" onclick="window.open(this.href);return false;
757D + 8-400 mm
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

Afotos schreefCOLONAl aan zoiets gedacht?
http://youtu.be/4NiG6xZbHg4" onclick="window.open(this.href);return false;
grappig dingetje voor weinig geld.

Ik denk dat ik toch maar mijn oude zware laptop meeneem. Vervoer is wat lastig maar ter plaatse kunnen we hem lekker laten staan.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken. :D
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

FF een update.
Was vorige week bij mijn zus en zwager op bezoek en deze hadden een Ipad in huis.
Dat beviel vooral mijn vrouw heel erg goed.
Ben toen verder gaan zoeken en kwam toen uit op de Asus Transformer
http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad ... mer_TF101/ en deze dus gekocht.
Voor de vakantie wordt hij gebruikt voor de foto's, wel eerst nog voor een paar euro een card reader voor aangeschaft, E-reader en e-mail/MSN.
Na de vakantie gaat mijn vrouw hem gebruiken voor allerlei dingetjes.

Ben er nu een paar daagjes mee bezig. Tot nu toe werkt alles erg goed.
Het scherm is behoorlijk scherp. Kan gewoon RAW bestanden bekijken, dus hoef niet apart JPG op te slaan.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Boeiend apparaat, gaat me weer geld kosten, bedankt!

Wel jammer dat de USB aansluiting niet in de pad zelf zit en dat je daar perse het toetsenbord bij nodig hebt.
Voor hikes zou het scherm voldoende zijn en wil ik het extra toetsenbord helemaal niet meenemen, maar dan kun je dus geen USB-reader aansluiten en moet het dockingstation dus alsnog mee, bijna perfect dus. Wel handig dat 'ie RAW's ondersteund, gaat dat ook een beetje soepel, ben wel benieuwd hoe dat gaat met 21mp RAW's.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar