Een mooie dag in Haarlem

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Vandaag ben ik voor het eerst sinds een behoorlijke tijd op pad geweest met mijn camera. Ik heb, zoals sommige van jullie weten, een tijd stil gelegen met een hernia en gebroken rug wervel.
Het gaat nu gelukkig goed, en op zo'n mooie dag als vandaag kon ik het niet laten naar buiten te gaan en mijn camera mee te nemen.

Deze foto is gemaakt vlak achter mijn huis aan het Spaarne in Haarlem.
Ik heb deze foto in drie belichtingen geschoten, samengevoegd in Photomatix pro en daarna in Photoshop een vignet eroverheen gezet.
Hij lijkt niet helemaal scherp, dat zou goed kunnen. Ik heb de foto's niet op statief gemaakt, maar de camera ergens op laten rusten.
Ik heb mijn 70-200 objectief gebruikt. Niet het meest optimale objectief voor dit soort foto's. Het was mijn bedoeling om beestjes te gaan fotograferen vandaar de lens keus.

Afbeelding
En de plaat in origineel formaat.

Edit: De Exif gegevens:
F/8, 1/1250e 1/320e en 1/80e, ISO 100
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik zou hierbij zelf een fors stuk van de onderzijde afhalen, de water-partij neemt naar mijn idee een te groot deel van het beeld in beslag. Ik denk ook dat het lijkt alsof het beeld niet recht staat, wellicht door de kromming van het Spaarne. De huisjes rechts en het zeilschip links geven ook de indruk van het licht scheve.

Wel mooie kleuren!


Gr,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Hoi Erik,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal morgen even kijken of ik hem wat kan croppen en recht zetten.

Groetjes,

Tamara
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar