expositie "de Sfeer van de Wieden..." St. Jansklooster

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Afbeelding

Vanaf zaterdag 2 juli is in het bezoekerscentrum de Wieden van Natuurmonumenten in St. Jansklooster een foto expositie van mij te bekijken met als thema "de sfeer van de Wieden...". Met deze beelden probeer ik een beeld te geven van de indrukken en impressies die ik opdoe op mijn vele tochten door het waterrijke rietlanden gebied...

…Varend over één van Nederlands meest unieke natuurgebieden geniet ik van de stilte en rust, het gekabbel van het water langs de rand van de kano, het gekrijs in de verte van de zwarte sterns, het drukke gezoem van de vele libellensoorten, het geroezemoes van de boeren op de rietlanden en de wind die door de rietpluimen …. De Wieden is hèt voorbeeld van een door de mensen geschapen cultuurlandschap met unieke flora en fauna. Terwijl ik de frisse lucht opsnuif peins ik over vervlogen tijden van rietsnijders en koeien op punters en zie ik het perfect samengaan van mens en natuur. De mens als onderdeel van de natuur, de natuur voortgekomen uit menselijk ingrijpen en samen zorgdragend voor een uniek stukje Nederland. Mijn kano glijdt verder door kreekjes en poeltjes, met veel kracht en overmoed steek ik de Beulaker over om weer verder te glijden langs rietlanden en oude boerderijen. Ik adem diep in en proef… de sfeer van de Wieden…

opening expositie 2 juli
Zaterdag 2 juli as. open ik de expositie in stijl. Ik begin met een presentatie over de beelden en ga daarna met maximaal 20 geïnteresseerden per boot de Wieden verkennen. Camera mee, op zoek naar sfeerbeelden! Wil je hier ook bij aanwezig zijn, kijk dan hier.
www.johanvanderwielen.nl
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Had dit al gezien op de site van Johan en wil daar wel naar toe 8) .
Een mooie kans om zowel een expo van Johan te zien als een stukje praktijk in een mooi watergebied mee te maken.
Wie vanuit het zuiden (Gemert - Boxmeer - Nijmegen) zou graag mee rijden ?

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

schoffie schreefCOLONDe Wieden is hèt voorbeeld van een door de mensen geschapen cultuurlandschap met unieke flora en fauna. Terwijl ik de frisse lucht opsnuif peins ik over vervlogen tijden van rietsnijders en koeien op punters en zie ik het perfect samengaan van mens en natuur.
kijk dan hier.
Die tijden zijn nog niet voorbij hoor. Ik sta ieder jaar weer riet te snijden in de Wieden! :D
Laatst gewijzigd door 1 op bramos_ditaljanos, in totaal 21 keer gewijzigd.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Haha, dat is waar... Maar niet meer de activiteit en economische afhankelijkheid van weleer. Gaaf trouwens, zou dat graag ook eens doen en willen vastleggen. Kan ik een keer met je mee?
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Ik denk dat dat wel kan ja. We hebben een aantal goed bereikbare percelen, dus ook dat zal geen belemmering vormen. Normaal gesproken beginnen we vanaf eind december met rietsnijden. Qua weer is dat echter vaak een wat grillige tijd... Meestal is het vanaf februari wat beter weer.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar