Stephanie at the Graveyard

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik vind het geweldige foto's, met als uitschieter nummer 5.

Ik ben zelf ook een typje naar wat andere mensen gothic noemen, en kan dit soort foto's zeer waarderen.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

3 , 6 en 8 Top

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

5 en 7 zijn mijn favouriten
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

5 en 7 zijn mijn favouriten
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Er zitten zeker gave platen tussen. De sfeer bevalt me wel, de belichting en uitwerking ook, maar als ik heel kritisch ben (en dat mag best naar iemand met reputatie) dan vind ik het als geheel teveel van hetzelfde. Volgens zou je met 4 goede beelden een sterkere serie neerzetten dan nu het geval is. Mijn interesse gaat halverwege verloren en ik scroll dan ook snel door naar beneden.

Wat ik verder storend vind is het logo, die is door de kleur zo prominent aanwezig, dat het mijn aandacht nogal afleid van de foto, zonde.
Ik wil het gebruik van logo's in het algemeen niet ter discussie stellen, sommigen zijn er nou eenmaal dol op, maar dat kan ook wel wat subtieler, zonder de foto aan te tasten.

Kortom, individueel sterke platen, maar de presentatie laat wat mij betreft te wensen over.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Uiteindelijk worden er altijd maximaal drie gekozen. Fora zijn de perfecte plek om te bepalen welke het beste bevallen.
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

OK, dan heb ik blijkbaar een ander idee van showcase. Volgens mij laat je hier de definitieve versie zien, dus die serie waar je zelf als eindresultaat tevreden over bent. Als het puur om het turven van de nummers gaat (welke liggen het meest in de smaak) en je daarna pas je definitieve serie samenstelt, kun je ze net zo goed in testcase zetten.

Doet niets af aan de kwaliteit van de platen hoor, is niets mis mee, maar ik verwacht hier gewoon een strakke serie, zeker van FD.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Snap je probleem niet ?
Dit is de serie. Alleen wat ik over houd worden er maximaal 2-3.
De serie zelf bestaat uit 5 beelden meer dan je hier ziet.

Testcase wil ik best in posten maar dat word meestal hierheen verplaatst ;)
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik heb er geen probleem mee, ik vraag me alleen af waarom je zoveel beelden laat zien.

Het zal wel komen omdat ik bij DPZ gewend ben alleen definitieve series te tonen, iets dat ik hier overigens ook doe.
Daar bestaat ook geen test, show en expositie (meer), om verwarring en discussie over "wat hoort nou waar" te voorkomen.
Ik plaats alleen 10 beelden als ik vind dat 5 stuks de lading niet dekt. Als ik een serie sterker vind met 3, dan plaats ik er ook max 3.
Dus wat ik laat zien, is ook de "eindpresentatie", gelijk aan een expositie zeg maar.

Ik snap wel dat je wilt polsen hoe er naar de andere beelden wordt gekeken, zodat je daar je keuze vanaf laat hangen, aan de andere kant heb je genoeg ervaring om die keuze zelf te kunnen maken. Jij bepaald als artiest wat en hoe je het aan het grote publiek wilt tonen, toch? Vooral met een serie als deze, waar een bedoeling achter zit, een verhaal, jij weet wat je daarmee neer wilt zetten.

Als er wordt verwacht dat we daar dan toch een handje bij helpen, zal ik proberen een kritsche noot bij de foto's te plaatsen en mijn seriekeuze kenbaar te maken.

#1 is gewoon een prima opener. Mooi licht op het model, vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde van de lichtbron op de muur is. Het trekt heel erg mijn aandacht, maar er is verder niet veel te zien behalve bakstenen. Wellicht dat ik (cliche) voor een hele kleine lichtbron op de grafsteen had gekozen, om (1) het donkere vlak wat op te helderen en (2) de twee onderwerpen (model en grafsteen) meer eenheid te geven.

#2 Vind ik de vlakverdeling niet prettig. Teveel lucht met een lichtsterkte dusdanig, dat dit vlak ook teveel mijn aandacht trekt.
Als de lucht daar donkerder zou zijn, dan had het wellicht nog net gekund. Verder vind ik de kaderering rechts wat krap, had het kruis er liever helemaal op gezien. Belichting model/steen idem als opmerking bij #1.

#3 Deze vind ik duidelijk beter uitgewerkt. Het licht is hier geweldig mooi en precies daar waar het moet vallen. Op de mist had een tikkie subtieler gemogen, dat knalt er behoorlijk uit, maar het vleugje licht op de grafsteen vind ik mooi subtiel.

#4 Ook fraai, maar heb op de eoa manier wat moeite met de verdeling. Er valt maar zo weinig licht op het model, dat ze nog maar net het onderwerp vormt, waardoor mijn ogen beginnen te dwalen door het beeld en dan al snel uitkomen bij de wat overheersende achtergrond.

#5 Niets mis mee, mooi uitgevoerd. Hier trekt het model duidelijk de aandacht, met ook weer wat subtiele belichtingen op de juiste plaats en in de juiste proporties. Grafsteen links, mist erachter en net even dat kruis rechts, daardoor is deze mooi in balans.

#6 Hier heb ik het gevoel dat je iets HDR hebt toegepast, iig vind ik 'm qua hardheid en kleur/saturation wat afwijken van de rest.
Wel een mooie setting en belichting weer.

#7 Deze wringt me iets teveel, ik vind haar erg samengedrukt tussen boven-/zij- en onderkant.
Qua belichting en toning vind ik 'm weer erg fraai, maar iets meer ruimte had 'm denk ik goed gedaan.

#8 Ook weer een sterke plaat, met de belichting op de juiste plaatsen. Vind het donkere vlak rechtonder wel wat zwaar.

#9 Weer een afwijkende bewerking met (naar mijn smaak) teveel kleur, met name blauw. De toning van bijvoorbeeld #5 vind ik in deze serie veel sterker. Het rood van de blaadjes knallen er hier opeens uit en wat me door de sterkere kleuren ook opvalt is het verschil in kleur tussen gezicht en handen. Het groene gezicht ziet er hier wel erg geschminkt uit, terwijl dat bij de andere platen veel minder aanwezig is en mooi past bij de setting. Bovendien vind ik de houding hier wat te geposeerd en de blik teveel in de camera.


Mijn persoonlijke serie keuze zou dan worden: 1,3,5 en 8
Maar dat is puur uit technisch oogpunt gekozen, dus belichting, vlakverdeling en beeldinhoud.
Of dat inhoudelijk als serie de lading dekt, kun je zelf het beste bepalen.

Succes met de keuze.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Er zijn natuurlijk verschillende opinies over een serie.
Ik heb een redelijk vol portfolio en dat betekend dat er vaak HEEL veel wegvalt van foto's die ik zeker niet slecht vind.
Ik merk dit vaak ook aan de reacties van mensen, maw als ik 8-10 foto's plaats is het vaak zo dat er geen foto's zijn die echt afvallen, of wel de een vind 1234 leuk, de ander 3789 etc.

Ik zelf vind van DEZE serie elke foto publicatie waardig, en ik heb ook mijn eigen keuze feitelijk al gemaakt, maar wil gewoon meer input in bepaalde gevallen.
post ook lang niet alles wat we schieten :D
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Frank, zijn deze met een eos gemaakt of met je middenformaat?

De bokeh, zuiverheid en dynamisch bereik is fenomenaal. Dit haal ik met mijn 1Ds en primes niet eens...
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Deze kun je ook met een Canon maken, truuk is een goede afstelling van de flits en het aanwezige licht, op zich niet zo moeilijk.

Maar ze zijn gemaakt met midden formaat inderdaad.
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Hoi Frank
Prachtige serie waar je heel wat problemen knap het hoofd hebt weten te bieden. Dingen die anderen vaak niet eens weten/zien als je dit niet gedaan hebt. Alleen daarvoor al mijn hoge waardering. Iets zo simpels lijkends als rook op locatie is al niet voor iedereen te doen...
Hieronder wat punten, niet zozeer kritiek als het geven van mijn visie als ik dit gemaakt zou hebben.
1 de muur links heeft het hoogste licht maar is niet je onderwerp. Zou hem iets temperen en zelf zou ik of de beelden iets opgelicht hebben of het graf. Beeld uit het hoofd van het model ook niet helemaal "lekker"als is die donker genoeg. Mooie pose en blik, fijn dat ze niet in de camera kijkt.
2 deels zelfde opm als bij 1. De compo vind ik lekker, al zal die heel groot aan de wand nog veel mooier zijn. Dan zie je de details die nodig zijn en op internet verloren gaan. Die openruimte vind ik in de compo heerlijk, maar er gebeurt in een groot deel van de foto nu wat weinig. Ik zou nog een klein lichtaccentje willen zien in dat deel, dan ontstaat er ook een kijklijn naar je model
3 Prachtig prachtig...ik zou er eigenlijk niets op moeten zeggen, want dan lijkt die minder prachtig, maar ik zou de steen uit haar rug "ietsje" temperen. Deze zou ik vanwege de details helemaal graag heel groot zien. Super.
4 Op deze krijg je mijn enige echte kritiek..ik vind de boom achter haar zichtbaar opgelicht in PS.
5 geweldig!!!! De mooiste voor mij. Niets aan veranderen..of...de tekst iets meer contrast rechts op de steen. Waarschijnlijk alleen op de webversie nodig, in het groot zal het precies goed zijn.
6 en 7 heel kort. Super, niets op aan te merken.
8 en 9 weinig mis mee, maar gaat ten onder aan het prachtige geweld van de rest, dus zou ik in deze serie kunnen missen
Je werk is al opvallend en mooi, maar hier overstijg je jezelf nog eens... Misschien helpen my 2 cts je met je uiteindelijke keuze ;-))
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Ga mee met de jurk , te mooi !
verder is het wel heel goed gedaan en mooi belicht/bewerkt


grt, Frank
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar