Standing Stones at Calanais, Lewis, UK

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Krizz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 08:51
WoonplaatsCOLON Oegstgeest

Tijdens vakantie schotland naar de Buiten Hebriden (Lewis) geweest en daar de Standing Stones bezocht, zowel even overdag als ook 's avonds laat/ 's nachts bij (nagenoeg) volle maan. (werd ook een een ceremonie uitgevoerd met Keltisch zang en dans door een lokale dame)

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
Ondertussen al ruim een tas vol dure speeltjes met een wensenlijstje dat nog groter is
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Foto 2 vind ik de mooiste van de serie, deze komt het sfeervolst over......een fraai plaatje.
Bij de laatste twee vind ik de maan te licht en wat afleiden. Met de maan in de rug en dus het licht van de maan gebruiken was misschien ook een optie, of heb je dat geprobeerd en gaf dat niet het gewenste effect ? :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Krizz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 08:51
WoonplaatsCOLON Oegstgeest

Thnx, Yep heb ik geprobeert. Probleem is dat de zon daar pas laat/niet ondergaat en dan krijg je of alleen silhouetten of een extreem uitgebeten achtergrond. Zelfs met lokaal oplichten van de eerste stenen met een zaklamp gaf onvoldoende effect. Mogelijk met een losse flitser was dat wel gelukt.
Ondertussen al ruim een tas vol dure speeltjes met een wensenlijstje dat nog groter is
thijs broekkamp
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1052
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009 19:51
WoonplaatsCOLON Bergen N-H
CONTACTCOLON

Foto 2, mooie sfeervolle foto
[size=75]Canon eos 40d en 30d|Canon ef 300mm f4|Canon ef-s 10-22mm f3.5-4.5 USM|Canon ef-s 18-55mm IS|Sigma 150mm f 2.8 macro[/size]
Website: http://www.wildnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

nr ,2 en 3 vind ik de beste.
Nr 2 is de meest sfeervolle

gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Krizz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 08:51
WoonplaatsCOLON Oegstgeest

Bedankt voor de reacties,

Na ruim 2 uur foto's maken was ik het aardig zat .. sfeer vastpakken was lastig omdat door de wolken de maan vaak minder mooi erop kwam. Altijd dilemma..kortere sluitertijden geven of giga veel ruis of te donker... met alleen een scherpe maan.
Ondertussen al ruim een tas vol dure speeltjes met een wensenlijstje dat nog groter is
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

#2 is hier ook de favoriet :-)
#1 heeft toch wel last van overbelichte lucht. Bij #3 is de kwaliteit van je foto ineens een stuk slechter, hoe komt dat? Ook heb je vanaf foto 3 ineens oplichtende puntjes in de foto's zitten, ik heb geen idee wat dat is?
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

leuk om te zien hoe de sfeer wijzigt. voorkeur voor 3 en 4. bij 5 en 6 vind ik de flares wat storend.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Krizz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 08:51
WoonplaatsCOLON Oegstgeest

sunblade schreefCOLON#2 is hier ook de favoriet :-)
#1 heeft toch wel last van overbelichte lucht. Bij #3 is de kwaliteit van je foto ineens een stuk slechter, hoe komt dat? Ook heb je vanaf foto 3 ineens oplichtende puntjes in de foto's zitten, ik heb geen idee wat dat is?
LOL.. die had ik ook gezien.. en die zijn alleen zichtbaar bij langere sluitertijden.. moest ik ook even over nadenken.

mijn antwoord is tevens een vraag: wat geeft 's nachts zichtbare witte puntjes bij heldere hemel?? ;)

en wat bedoel je met mindere kwaliteit van de foto?? Je ziet de bewegingsonscherpte van de voorbijgaande wolken.. de sterren..
Ondertussen al ruim een tas vol dure speeltjes met een wensenlijstje dat nog groter is
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

bij #3 lijkt ineens veel ruis in de foto te zitten, bij de overige zie ik dat niet.

Zijn die lichtpuntjes sterren? Dat was tenminste mijn eerste gedachte, maar ze lijken ook zichtbaar op plekken waar een wolk is, dus dan moet het toch wat anders zijn dacht ik.. :?
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

2 is bij mij ook favoriet, erg mooi licht en daarom mooie kleuren en contrast. De rest vind ik minder spannend veel minder sfeer hebben.

Mooie fotolocatie die je ondanks dat het al veel gefotografeerd is leuk hebt vastgelegd.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar