Monopod voor 300D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
*Marco*

Ik plak m'n vraag uit het "oude" forum hier nog maar een keer neer:

Ik heb nu een paar weken mijn Rebel 300D met Tamron 70-300 lens en ben eens aan het kijken naar een monopod voor mijn 300D (wil 'm gebruiken voor sportfotografie).

Is er een advies te geven over welke er op de 300D "past" en waar ik verder op moet letten bij de aanschaf van zo'n statief?
Gebruikers-avatar
KMM
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 21:04
WoonplaatsCOLON Meijel (Limburg)
CONTACTCOLON

Ik heb ook interesse in een monopod voor autosport fotografie.
Ik heb nog geen lens met IS is dit dan een handig hulpmiddel of zeggen jullie dat het niets is.
Ik heb deze op marktplaats gezien.

http://www.marktplaats.nl/markt/foto/st ... %3Dmonopod%

Groetjes Jurgen.
Kijk ook eens op log.fastphotos.nl
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

maurice1970 schreefCOLONkan iemand mij vertellen wat een monopod is??????????
Een 1-poots statief!
*Marco*

maurice1970 schreefCOLONkan iemand mij vertellen wat een monopod is??????????
Een éénpootstatief (je weet wel: monopod & tripod :D )

EDIT: je was me net voor C300D...
George
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 13:09

Een monopod van manfrotto, de 680 b €euro en kan iets van 10 kg hebben.
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Ik heb de 680b, je moet er wel een snelkoppeling bij kopen. Goede stevige monopod met serieuze clips!! (lees sterk). Komt ongeveer tot 1.71 m, dus hoog genoeg voor de meesten!
Kost €65 bij de plaatselijke Combifoto, heb er wel €25 afgeluld.
Groetjes, Patrick. :-)
Rene Br.

Geef mij nou maar een 3-poot, dan kun je nog eens even een shaggie draaien, of wat drinken....dat lukt je met een mono niet.
*Marco*

Bontje schreefCOLONIk heb de 680b, je moet er wel een snelkoppeling bij kopen. Goede stevige monopod met serieuze clips!! (lees sterk). Komt ongeveer tot 1.71 m, dus hoog genoeg voor de meesten!
Kost €65 bij de plaatselijke Combifoto, heb er wel €25 afgeluld.
Welke koppeling heb je dan :?: Ik kwam ergens de 484RC2 tegen voor €52,- maar is dat een goeie :?:
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Ik heb een snelkoppeling van Vanguard erbij gekregen. Is stukken goedkoper dan van Manfrotto. Manfrotto heeft de 222, dat is een handgreep waarmee je d.m.v. een drukknop de camera kan laten draaien! Kost €89 bij Camera Express. Voordeel daarvan is dat de monopod zo 21 cm hoger wordt. Maar dan ben je wel €89 armer! :?

Zondag gaan we naar de Nürburgring om foto's te maken, kan ik meteen kijken of het allemaal wel zo goed werkt als ik geacht had. Zoniet dan toch maar de 222 greep bestellen! :cry:

We zullen wel zien!
Groetjes, Patrick. :-)
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

uh... ik heb een cullman statief en daar kan ik het middelste gedeelte zo uit halen..en dus een monopod overhouden.. nou lijkt me dit geen briljante tip en een die iedereen wel kende maar waarom zou je geld uit geven voor een monopod apart als je voor hws hetzelfde geld een compleet statief hebt ?

my 2 cents..
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Patrick, veel plezier zondag in de Grüne Hölle en doe ze daar de groeten van me! 8)
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Zal ik doen!
Groetjes, Patrick. :-)
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Dazzle schreefCOLONuh... ik heb een cullman statief en daar kan ik het middelste gedeelte zo uit halen..en dus een monopod overhouden.. nou lijkt me dit geen briljante tip en een die iedereen wel kende maar waarom zou je geld uit geven voor een monopod apart als je voor hws hetzelfde geld een compleet statief hebt ?
Misschien omdat sommigen een Manfrotto driepoot hebben, en die zijn te zwaar om overal mee naar toe te sjouwen maar wel super degelijk als driepoot. Beter kun je ze haast niet krijgen. Vandaar een monopod vandezelfde kwaliteit. (en sommigen hebben meer geld over dan anderen :!: :wink: )
Groetjes, Patrick. :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar