Zondagmiddag met dochter en (mijn nieuwe) 60D + 85mm 1.8

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
monalisasmiles
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2010 14:48

Een week of 2 geleden werd ik in de steek gelaten door mijn 350D. Dat was al bijna 6 jaar mijn vriendje... Niet echt op zoek naar een nieuwe body, maar nu ik eenmaal de 60D heb.... Had de 350D veel eerder kapot moeten maken. :oops:

Afgelopen zondag heb ik mijn dochter (6, zie de link met de camera) zo gek gekregn even een rondje dorp te lopen met mama. De kleding keuze was van haarzelf, ik had achteraf iets fleurigers wel leuk gevonden. Nu ben ik totaal bevooroordeeld als het op deze foto's aankomt en dus sta ik open voor alle feedback die jullie mij eventueel willen geven.

Zelf ben ik wel tevreden met de scherpte van de foto's en de compositie. Ik wil graag meer full body foto's maken maar elke keer merk ik dat de "koppen" mij toch t meest doen.

De gebruikte lens is de 85mm 1.8, geleend maar misschien ga ik m wel houden ;) Het zijn veel foto's, als het er teveel zijn hoor ik het wel, dan haal ik er een paar weg.

18906

18907

18908

18909

18910

18911

18912

18913

18914

18915

18916

phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Leuke serie, maar ik vind ze een beetje soft en mis soms de scherpte in de ogen.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

teveel inderdaad, maa4r als je nu al tevreden bent over de scherpte, zou ik de volgende keer eens proberen echte scherpe foto's te maken, dan zul je helemaal tevreden zijn over dit lensje. Ik kan nergens een absolute scherpte ontdekken, terwijl dit lensje daar toch om gekend is.
Fotograferen met grote diafragma's is leuk, maar ook een stuk moeilijker, je scherpte is zo flinterdun dat je goed moet focussen op de plekken die noodzakelijk zijn (ogen), ietsje beweging naar voor of achter kan funest zijn voor de scherpte.
Fotograferen is kijken niet klikken.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Prachtig meisje. 18913 en de laatste twee zijn mijn favo's. Ik ken het lensje niet dus kan daar niets over zeggen, behalve dan veel succes er verder mee!
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Wat een heerlijk meisje met een prachtig bos haar!
Ik ben het met mijn voorgangers eens dat de scherpte in sommige foto's minder is en persoonlijk vind ik de derde foto een beetje donker.
Qua composities vind ik ze mooi!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Blue Sky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 17:37

Wat ging er kapot aan je 350D? Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar dit soort dingen 8)
Volkswagen Passat TDI
monalisasmiles
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2010 14:48

Bedankt voor de reacties!

Omdat de scherpte steeds terugkomt heb ik van twee foto's een 100% crop gemaakt op de ogen. Volgens mij zijn deze scherp? Maar het kan dat ik er naast zit en dat t nog scherper kan?

Ik merk wel dat de 60D makkelijker scherpe foto's maakt dan mijn 350D. (Daarvan was het CF-slot kapot gegaan)

tweede foto

18921

iso 800:85mm:F4.0:1/2500

een na laatste foto

18920

iso 100:85mm:F2.5:1/800

Ik ben het er mee eens dat niet alle foto's loepzuiver op de ogen zijn. Dat is en blijft, vooral met kinderen, moeilijk volgens mij.

Ook dat de foto's wat soft zijn klopt. Maar dat past naar mijn idee bij de sfeer en het onderwerp van de foto's.
Laatst gewijzigd door 1 op monalisasmiles, in totaal 28 keer gewijzigd.
sjvd71
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2011 08:56

Welk diafragma heb je hiervoor gebruikt als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen
Stephan_0297
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2011 07:04

Mooie serie hoor... ik krijg mijn dochter nog niet zo ver om te poseren.
Ben benieuwd naar verdere tips over scherpte..
Canon EOS 1000D, EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, EF 70-200 f/4L USM, EF 75-300 mm f/4-5.6 III
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Leuke meid en genoeg variatie, al zou ik de volgende keer even de tandpasta? veeg in de linker mondhoek weghalen :)

Het valt me op dat bij diverse foto's de scherpte tever naar achteren ligt(zie het haar op d'r hoofd), wellicht handig om nog even onder gecontroleerde omstandigheden je scherpte te controleren om na te gaan of dit komt door een user-error of je hardware.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
monalisasmiles
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2010 14:48

sjvd71 schreefCOLONWelk diafragma heb je hiervoor gebruikt als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen
Ik heb het er even bijgezet. :)

Het was ook even wennen aan de nieuwe camera. Ik heb op M geschoten, wel de ISO op automatisch met eerst max 800 en daarna max 400. Dat laatste bevalt mij buiten beter...

En de tandpasta, dat is denk ik witte chocopasta... Ik heb t gezien en besloten t zo te laten, ik wil eigenlijk niet shoppen op huid en dergelijke... Maar volgende keer ook dat controleren ja!! Wel zonde...
monalisasmiles
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2010 14:48

En gezien t feit dat de 3e foto zo donker is heb ik deze in PS bewerkt. En de vlek op haar gezicht toch weggehaald.

18908

18988

Hoe komt de bewerking op jullie over? Ik heb er zelf altijd moeite mee omdat, als je het origineel kent, het toch altijd wennen is.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

de eerste is kwa kleur mooier, maar dat kan aan mijn 27 inch iMac liggen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
sjvd71
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2011 08:56

Ik vind het wit wat uitgebeten in de bewerking maar wat betreft de ogen veel beter. Iets terugbrengen qua belichting maar de ogen blijven uitlichten. Maar is slechts mijn hobbymatige mening :-)
monalisasmiles
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2010 14:48

Thanks, ik ga er opnieuw mee aan de slag :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar