Sabrina Starke op Rainbowpark

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Afgelopen zondag, 1e Pinksterdag, op Rainbowpark in Dordrecht aan het fotograferen geweest. Jammer dat we ondanks onze passen en bandjes niet op de podia mochten. Sabrina speelde op het hoofdpodium dus 1.80 mtr boven het grasveld, da's dan best lastig als je 1.85 mtr bent. (maar er waren behoorlijk veel kleinere fotografen die het dus nóg moeilijker hadden. De afstand tussen podium en publiek was +/- 3 mtr en in dat veld moesten de fotografen zich bewegen. Uiteindelijk is het miz redelijk gelukt, maar de keuze uit standpunten is dan erg beperkt omdat er ook nog allerlei speakers tussen jouw en de artiesten liggen en waar je dus tussendoor moet fotograferen. Kortom: nieuwe uitdaging gehad!

1

18508

2

18509

3

18510

4

18511

5

18512

Ben benieuwd naar jullie gewaardeerde opmerkingen!
gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind het mooie foto's!
Ik heb alleen nog nooit van Sabrina Stark gehoord :oops:
Ik heb even gegoogled en moet zeggen dat ik het lekker vind klinken!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Leuke foto's
Belichting is goed, en voor een buitenconcert (neem ik aan) mooie achtergronden. Je keuze om krap te croppen helpt daar natuurlijk bij.
Dan even 1 voor 1:
#1 moment is het net niet. Kijk maar eens goed, je blijft op de handen hangen, en het hoofd lijkt erachter te verdwijnen (lijkt!)
#2 prima. Er zijn er die dep laat te centraal zullen vinden, zelf vind ik het net kunnen, hoewel, net een klein streepje weg op rechts....
#3 Prima, armpje rechtsonder ff wegpoetsen
#4 goed
#5 ook prima

Eneuh... armbandjes, pasjes weet ik veel wat: op het podium kom je bijna nooit. Slechts zelden met een speciale backstagepas mag je er komen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Bedankt voor jullie reacties!
En inhoudelijk kan ik hier ook weer wat mee!
Foto 1: was tijdens het klappen in een nummer, hele serie geschoten en dit was imo de mooiste. Ze is vrij statisch op het podium, en anders krijg je helemaal van dezelfde pics. Maar inderdaad is haar hoofd maar heel erg net vrij. Bij de rest dus net of helemaal niet.
Foto 2: idd dubio net wel / net niet. Met net wel wellicht nét wat spannender.
Foto 3: Goed idee, komt zeker ten goede had ik moeten zien en de achtergrond laat het zonder problemen toe.
Foto 4: had zelf nog wat twijfels over de gitarist is imo nét niet 100% scherp daar. Maar vond het gewoon een mooie plaat dus toch geplaatst.
Nogmaals, bedankt!

Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

een mooi reeks maar zo te lezen ook prima omstandigheden !

+/- 3 meter voor het podium? en je klaagt?? Nog niet veel concertfotografie gedaan?? Het is op veel plaatsen slechts 1 metertje hoor :wink:
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

PDH65 schreefCOLONeen mooi reeks maar zo te lezen ook prima omstandigheden !

+/- 3 meter voor het podium? en je klaagt?? Nog niet veel concertfotografie gedaan?? Het is op veel plaatsen slechts 1 metertje hoor :wink:
Bij het hoofdpodium idd 3 mtr ruimte, maar als dan het podium op +/- 1.80 mtr hoogte is met daarop nog alle apparatuur en speakers wordt/blijft 't lastig. Andere podia tijdens het festival kenden opstellingen met dranghekken in 3-hoeken waarop 't fijn wankelen was om wat te kunnen doen :roll: Dus vanuit die opinie is 3 mtr idd luxe. Bij optredens in zalen heb je soms meer en meestal beduidend minder maar dan ook lagere podia is mijn ervaring tot op heden.
En om je andere vraag even te beantwoorden: sinds 3 mnd volg ik ongeveer 15 podia, heb er nu een kleine 20 optredens vastgelegd en ben idd dus beginner die graag leert en door middel van opbouwende kritiek over en weer te plaatsen elkaar naar een hoger niveau tracht te brengen. Volgens mij 1 van de uitgangspunten van dit forum? :shock:
Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

@ janpiet, het was niet negatief bedoelt hoor !!
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

PDH65 schreefCOLON@ janpiet, het was niet negatief bedoelt hoor !!
ben half grieperig waardoor ik wellicht te snel getriggerd wordt. kan kritiek goed hebben maar meende een ondertoon te bespeuren. Excuses!!!!!
Gr, jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

janpiet schreefCOLON
PDH65 schreefCOLON@ janpiet, het was niet negatief bedoelt hoor !!
ben half grieperig waardoor ik wellicht te snel getriggerd wordt. kan kritiek goed hebben maar meende een ondertoon te bespeuren. Excuses!!!!!
Gr, jan Piet
en het :wink: dan?
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar