Portretten - wat anders dan anders

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Vaak probeer ik na een standaard shoot nog wat portretten in een andere stijl te verzamelen voor m'n eigen collectie. Hier een kleine selectie uit verschillende shoots van zulke portretten de afgelopen tijd.

1. Het begint meestal met een gewone portretshoot zoals deze met Sarah.
Afbeelding


2. Daarna gaan we dan lekker freestylen en komt er zoiets uit. Deze is film-noir bewerkt.
Afbeelding


3. Kim... niet geposeerd... stiekem geschoten terwijl ze zat te wachten tot een ander model klaar was bij de visa.
Afbeelding


4. Charissa... totaal anders dan de rest van de shoot die vrij standaard was.
Afbeelding


5. Na een fashion-shoot met Tamara geëxperimenteerd met 3 Arri filmspots.
Afbeelding


6. Hier mag je zelf iets bij bedenken; Samantha en haar zus Jennifer.
Afbeelding


7. De humor moet er ook in blijven. Gelukkig heeft m'n lens IS want we kwamen niet bij van het lachen.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

eigenlijk allemaal wel okee, maar de foto van Kim is helemaal super (net of ik die ooit al eens gezien had??)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

1 t/m 5 vind ik stuk voor stuk geweldige foto`s.
de laatste twee vind ik minder.
Er komt een tijd dan maak ik net zulke foto`s als die eerste 5.....hoop ik..
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik vind het mooie foto's .
Je ziet dat er aandacht aan besteed is.

Hoe krijg je het voor elkaar dat de dames zo natuurlijk uit hun ogen kijken "net echt"?

Foto 3 en 5 prachtige toning kun je hier een uitleg over geven?

wat zijn ARRI spots?? :|

Foto 6 stoort mij dat ik niet kan zien wat de dame in de mond heeft !

Alvast bedankt voor de moeite !! :wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Hoi Ton,

een diversiteit aan modellen en portretten. Weinig op aan te merken. Volgens mij zijn er wel een paar door Niks software ColorEfexPro gehaald. Nr 3 is de mooiste .

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Ik vind nr 4 juist erg mooi van Charissa.
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Dankje voor de reacties!
De laatste is natuurlijk een geintje. 6 had ik er achteraf gezien beter niet tussen kunnen stoppen want vraagt een toelichting. Daarom even kort uitleg. Die foto is onderdeel van een serie van 15 met als thema de machteloosheid van mensen die een naaste om zich heen hebben die verslaafd is. Het meisje op de achtergrond op deze foto heeft een fles (drank) aan haar mond en heeft een blik van 'waar bemoei je je mee'. Het meisje op de voorgrond is haar zus die niet bij machte is haar zus te helpen.

@Peter: ik heb een tijdje terug een setje van Kim op PP gezet. Denk dat deze daarbij gezeten heeft.
@Martijn: ik doe het meeste met Lightroom en SilverEfex voor zwart-wit. De eerste zw-w is alleen in Lightroom bewerkt, de rest zw-w ook in SilverEfex. ColorEfex heb ik niet.
@Sabrina: stijl en doel van de foto's zijn niet helemaal vergelijkbaar, maar als ik zelf moet kiezen ga ik met je mee voor Charissa.
@Boss: de antwoorden op je vragen:
Hoe modellen kijken is een combinatie van factoren. Vooral een kwestie van duidelijke interactie tussen model en fotograaf. Daarnaast speelt ook de ervaring van een model een grote rol. Sarah zeker, maar ook Kim en Tamara zijn hele ervaren modellen die het stadium "kijk ik zo goed?" al lang gepasseerd zijn. Verder ook gewoon je ogen open hebben en je camera paraat ook buiten het 'echte' deel van de shoot. Daar is de foto van Kim uitgekomen. Ze zat niet poserend in de wachtstand... keek me aan toen ik haar riep (deze foto dus)... en schoot daarna keihard in de lach (de backstage foto's:)). En ten slotte gebruik ik af en toe gewoon trucjes zoals bij Charissa. Het was haar eerste echte shoot... die meiden kijken veel in tijdschriften en gaan dan die poses nadoen. Nogal verkrampt als ze geen ervaring hebben. Tegen Charissa zei ik voorafgaand aan het echte deel "Even het licht checken... het is nog niet voor het echie" (terwijl m'n licht al lang goed stond:)). Dat levert vaak hele naturelle foto's op.

Bewerking foto 3. Gewoon basic in Lightroom... contrast en kleurcurves licht aangepast en daarna het geheel weer wat gedesatureerd en iets verzacht.
Bij foto 5 is de basis toch wel erg bepaald door het filmlicht. Een smak licht achter haar... wel afgevlagd. De Tungsten witbalans maar licht gecorrigeerd waardoor de warm-bruinige tint erin blijft. Nabewerking in CS5 met een lichte cross-processing.

Arri is een merk van professionele filmverlichting en toebehoren. Zoiets wat Elinchrom etc voor fotografie is.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Ik blijf terug scrollen naar foto 1...die vind ik juist het sterkste...doet Frans aan...de blik, mond, hand...totaalbeeld kijkt erg fijn zeg! Sorry...ik blijf terugscrollen...:)
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Nummer 1 is voor mij de topper..heerlijk zacht... lekker krap gekaderd...hou ik van !
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Marian en drwizz ook bedankt voor jullie reacties:)
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@Ton Canon: Off Course :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar