gebruik van de iPad

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 4

Net maar even gedaan. Niet echt spannend. Werkt alleen in de Spydergallery. Zie niet bijzonder veel verschil.
Dat kan betekenen dat het of niet zo best werkt of dat de iPad standaard al goede kleuren geeft.
Ik neig naar het laatste. :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik ook.

En het is inderdaad jammer dat het dan alleen in hun eigen applicatie werkt.
Anoniem 4

Heb net een schitterende foto-app ontdekt van NIK Software, namelijk Snapseed
http://itunes.apple.com/us/app/snapseed ... ?mt=8&ls=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Video's
http://www.niksoftware.com/snapseed/usa ... deos.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeer de moeite waard en niet al te duur € 3,99
Anoniem 4

http://www.dpreview.com/reviews/snapseed/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

DIY Photo Booth with a DSLR and iPad
Mooi verzonnen en gedaan :)
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Die photobooth is wel leuk verzonnen ! :)

Ik heb de calibratie van me iPad gedaan middels spydergallery en zie zeker wel een verschuiving in kleuren.
Het viel me van het weekend ook al op dat ipad classic een veel geler/warmer beeld heeft dan de ipad2.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Denoontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2009 00:47

Ik wil eigenlijk voor de vakantie een ipad2 kopen....maar....

Doel ervan is de geschoten raw foto's te screenen op een grotere monitor dan het lcd scherm van mijn 7d, de foute foto's weg te gooien (zodat de eerse voorselectie is gemaakt al op de vakantie) en dan weg te schrijven naar een externe hd als backup.
Daarbij is de ipad een beteren aanvulling vs een mini noteboek voor thuisgebruik (snel internet, als ab te gebuiken etc)

Ik heb nu een harddisk (self powered) waarin ik (o.a.) een SD kaart kan stoppen van 120 GB.
De SD kaart wordt in zijn geheel gecopieerd nar de harddisk.
Maar ook alle foute foto's gaan mee over met als gevolg dat ik thuis nog veel te doen heb.

Heeft iemand al eens geprobeerd via een ipad 2 en de camera connection kit de beschreven workflow uit te voeren?
Of moet die dan echt gejailbreakt worden en dan via een of andere app?

Heb op youtube ook wel demo's gezien van fotobewerken (raw) op een ipad 2.
Zou ook wel leuk zijn om direct wat op vakantie te kunnen doen.
Canon 7D
Canon 6D m2
Canon 24-105 L IS EF USM lens m2
Canon 16-35 L f4 EF USM lens
Canon 100-400 EF L IS USM
Canon 70-200 EF L m2
Canon 50 II
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Je kunt inderdaad RAW foto's selecteren en inladen op de iPad via de Camera Connection Kit.
Bewerken kan met apps als Photogene en PiRAWnha.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Begrijp ik het goed dat je eigenlijk je foto's op je 7D wilt laten staan, en je iPad alleen als een externe viewer wilt gebruiken? Zodat je ze dan via de iPad vanaf je CF kaart in de camera kan verwijderen?
Volgens mij is dat niet mogelijk, maar heb het nog nooit geprobeerd. Via CameraConnection kit wel mijn iPad al meerdere keren aan mijn 7D gehad, maar dan om alle foto's daarheen te kopieren.

Ik kan het als ik tijd heb weleens uitproberen of je ze ook alleen kan bekijken zonder te kopieren.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Het was mogelijk om foto's van een CF kaart in te bekijken zonder dat deze op de iPad geimoporteerd hoefde te worden. Helaas is dit door laatste versies van IOS niet meer mogelijk. Externe kaart lezers (zonder eigen voeding) worden niet meer ondersteund. Direct vanuit de camera is zover bij mij niet mogelijk. Zal het eens testen vanavond.

Via een jailbreak kon je iFile installeren en met deze kon je browsen op een CF kaart. Ook de RAW bestanden. Voor gebruikers van een SD kaart is dit nog mogelijk ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Voor CF is het nog wel mogelijk, je zal alleen deze moet aanschaffen:
http://store.micgadget.com/card-readers ... n-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En ik heb een usb(1.0)-cf reader, als ik die in de Cameraconnetion steek kan ik ook rechtstreeks de foto's van de CF halen net als een SD.
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
Denoontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2009 00:47

Rocker schreefCOLONBegrijp ik het goed dat je eigenlijk je foto's op je 7D wilt laten staan, en je iPad alleen als een externe viewer wilt gebruiken? Zodat je ze dan via de iPad vanaf je CF kaart in de camera kan verwijderen?
nee ik bedoel
cf aansluiten op ipad,
Inladen op de ipad (evt simpel bewerken).
Ze hierop laten staan
En ze ook als backup wegschrijven naar de externe hd.
Dan cf kaart formateren en schieten maar weer

Of simpler (minder gewenst)
cf aansluiten
foto's bekijken en slechte weggooien op cf kaart
goede foto's op de ipad bewaren als back-up en dan de gescreende cf kaart in mijn externe hd stoppen en overzettenals back-up
Dan cf kaart formateren en schieten maar weer

dus schematisch
hardware: cf kaart ----> camera connectionkit/reader -----> ipad2 ------> camera connectionkit met usb ---> externe harddisk op de usb
functie: opslag en formateren ----> CF kaart aansluiten -----> files inlezen, bewerken, screenen, deleten, opslaan ----> aansluiten ----> (bewerkte) files opslaan als back-up

Bestanden lezen van de extern harddisk naar de ipad is dus ip niet nodig......
De ipad moet dus echt als een soort vakantie pc dienen in deze zodat ik niet een hele laptop hoef mee te sjouwen.
(ipad kan tenslotte ook mails internet en simpele tekstverwerking doen)
Canon 7D
Canon 6D m2
Canon 24-105 L IS EF USM lens m2
Canon 16-35 L f4 EF USM lens
Canon 100-400 EF L IS USM
Canon 70-200 EF L m2
Canon 50 II
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

@Denoontje: voor die mogelijkheid heb ik de iPad in eerste instantie gekocht en de workflow die jij beschrijft, werkt prima. Via die camera connection kit kun je gemakkelijk foto's op je iPad zetten, mits je een SD kaartje hebt of de camera via de kit kunt aansluiten. Of het aansluiten van de camera goed werkt, kan ik je niet zeggen. Ik gebruik altijd het SD kaartje.

De beoordeling gaat prima op de iPad. De resolutie is ruimschoots voldoende om te bepalen of je foto's weg wilt gooien of wilt behouden. Zelf gebruik ik de iPad met name voor die beoordeling en niet als backup mogelijkheid (is bij een 1D niet nodig, vanwege 2 kaartslots).
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Kingston announces Wi-Fi external drive for iOS.
Kingston has announced the Wi-Drive, a pocket-sized external hard drive that connects via Wi-Fi (802.11 g/n) to iOS devices. It will be available in 16GB and 32GB versions.

Using a companion app running on the iOS device, it can wirelessly distribute media and other files such as photos, video, music, and PDF documents to up to three devices simultaneously with a range of about 30 ft./9m, according to Kingston. The media files must be pre-loaded onto the Wi-Drive from a Windows or Mac computer. It appears that files cannot be transferred from an iOS device to the Wi-Drive.

Both versions of the Wi-Drive will ship in late June and will carry suggested list prices of US$129.99 (16GB) and US$174.99 (32GB) in the U.S.
Meer info: http://www.kingston.com/flash/wi_drive.asp?id=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Als dit een computer erbij vereist vind ik het jammer. Heb de site niet gezien, maar zo te lezen kun je niet ieder bestandstype overzetten?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Geen CR2 raw zo te zien.. En dan de prijsstelling is ook erg fors...
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
Denoontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2009 00:47

is er iemand in de buurt van den bosch om de mijn beschreven workflow eens te testen, dus iemand met ipad 2 en camera connectionkit.
Ik heb zelf een externe hd van jobo
http://www.vergelijk.nl/harddisk/jobo/g ... tra_120gb/
Canon 7D
Canon 6D m2
Canon 24-105 L IS EF USM lens m2
Canon 16-35 L f4 EF USM lens
Canon 100-400 EF L IS USM
Canon 70-200 EF L m2
Canon 50 II
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Zo'n wifi drive is wel geinig, maar wellicht kan je voor die prijsklasse beter op zoek naar bijv. een NAS met wifi ??
http://tweakers.net/nieuws/69729/lacie- ... ifi-n.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Al durf ik niet te zeggen of deze het gestuiter in je tas kan verdragen :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Denoontje schreefCOLONis er iemand in de buurt van den bosch om de mijn beschreven workflow eens te testen, dus iemand met ipad 2 en camera connectionkit.
Ik heb zelf een externe hd van jobo
http://www.vergelijk.nl/harddisk/jobo/g ... tra_120gb/
Het wegschrijven van de iPad naar de externe HD gaat volgens mij niet. Eerder had ik hier overheen gelezen.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Hier werkt het prima. kan gewoon foto's selecteren op de iPad en wegschrijven op een externe disk (iFile). In dit geval een SD kaart. Houd rekening mee dat er een maximum grootte zit aan de partitie ;-)

Ik heb zelf net toch maar een Conection kit besteld waar ik ook CF kaarten mee kan inlezen. Ben benieuwd of het werkt. Oude connection kit gaat dan een donkere la in :D
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar