Assisi

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Aafke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2006 19:58
WoonplaatsCOLON Voorschoten

Deze foto's heb ik alweer twee jaar geleden gemaakt in Assisi. Ik wilde een Italiaanse sfeer neerzetten, maar niet overdreven, en met een zo simpel mogelijk beeld. Ik ben benieuwd of ik in deze opzet geslaagd ben, en wat ik nog kan verbeteren aan de foto's.

1.

17740


2.

17741

3.

17742

4.

17743

Alvast bedankt voor het bekijken van mijn foto's!

Aafke
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Ik ben nog nooit in Italië geweest, dus ik kan je niet vertellen of dit echt Italiaans is. Wel heb dergelijke steegjes in Frankrijk ook gezien (met uitzondering van 1).
1. Is best leuk. 2 dingen die me opvallen: Je snijdt links een boom af en onder een tegel.
2. Zie ik niet echt, combinatie van schaduw en licht kijkt niet lekker. Valt weinig te zien voor de rest.
3. Oké, die Vespa is wel italiaans. Links is er een wit vlak, ik weet niet precies wat het is, maar het kijkt niet echt lekker.
4. Erg krap gekaderd, huisje is wel leuk.

Over het algemeen: Iets beter kaderen, let op dat er geen stukken afvallen of dat er overbodige istukken opstaan.
Hoop dat je er iets aan hebt ;)
Aafke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2006 19:58
WoonplaatsCOLON Voorschoten

Bedankt voor je reactie. Ik ben nog nooit in Frankrijk geweest, misschien zijn de straatjes inderdaad minder Italiaans dan ik denk...
De foto's zijn gekaderd zoals ik ze heb genomen (dus hier niet bijgesneden), dus ik kan ze niet ruimer weergeven. Ik zal dus 'helaas' terug naar Assisi moeten voor een nieuwe poging ;-)
Ik zal er wel meer op letten in het vervolg.
Bij foto 3, dat witte vlak is een reclamebord van het een of ander. Dat had ik er natuurlijk wel gewoon af kunnen snijden.

Aafke
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

je had waarschijnlijk iets meer met de composities moeten spelen , die met de scooter is nog de beste eigenlijk.Fel zonlicht levert niet altijd het mooiste resultaat...helaas.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Het zijn inderdaad best leuke foto's.
Alleen het felle zonlicht is wel erg jammer.
groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar