Heide familie

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Was vlakbij Borger (Drenthe) Hoor graag wat jullie ervan vinden.

18141

18140

18143

Bij foto 2 het wat uitgebeten zonlicht in de achtergrond, vind ik persoonlijk wel jammer, viel in het origineel wel mee, maar door sharpen tool toch wel erger geworden.

vr gr
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Anoniem 3

Volgens mij zijn ze niet scherp door bewegingsonscherpte.
Je fotografeert met 250mm. Daar hoort een tijd van minimaal 1/250 bij. Ik zie tijden van 1/50, 1/60, 1/100.
Óf je moet een IS-lens gebruikt hebben. Maar dan nog zit je op het randje van wat een vaste hand mogelijk maakt.

Qua onderwerp vind ik de eerste de mooiste, hoewel erg centraal.
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Beste G,

Bij de eerste foto, dacht ik het wel te zien, maar had wel twijfel wel/niet. Bij de 2e niet volgens mij, de derde ligt de scherpte op de onderste kop(zie ogen)

Heb een statief gebruikt, maar uh is dat zo? Minimaal 1/250 bij mijn 250 mm lens (wel met IS), wist ik dus niet. Had dat eerder gezegd! ;)
Kan nu helemaal opnieuw beginnen! Maar dan worden de foto,s wel vrij donker lijkt me(met name s,avonds of s,ochtends de tijden dat ik het liefst fotografeer.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Ik vind Gabriël wel erg stellig in zijn opmerking over de sluitertijden.
Foto 1 is mijn favoriet. Te centraal, welnee, de kop van het beest (en daar gaat het vooral om) zit echt niet in het midden van de foto.
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Met de scherpte ben ik het met Gabriël eens dat die er niet helemaal zijn(Bewegingsonscherpte). Ook kan ik me wel in zijn stelling vinden over de sluitertijd. Met 250 mm minimaal 1/250 en ik denk dat je dan al scherpere foto's hebt/had. Of je moet vanaf statief oid gewerkt hebben, Dan kun je lager in je sluitertijd
Ook hadden ze wat kleuriger en sprankelender mogen zijn.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Gelukkig he dat er zo,n forum is als eosdigitaal en dat ik ze kan plaatsen hier in testcase en er wat van kan leren. Ik denk dat ik het advies van de hr G uiterst serieus ga nemen als leidraad voor mijn volgende foto,s want ik baal ontzettend van die bewegingsonscherpte. Ik neem toch graag foto,s met mijn 250 mm lens en wil gewoon scherpe foto,s maken. Ik had weliswaar een statief gebruikt, maar op de onvaste heidegrond is er toch onscherpte in gekomen.

Volgende keer beter!
dank voor de reacties
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Ik neem ook graag foto's van bv Schotse hooglanders in de weide, ook vaak met een 300mm lens.
Tip die ik kan geven is een afstandsbediening gebruiken.
Iedere druk op de ontspanknop van de camera zorgt al voor minimale trillingsonscherpte, statief of niet.
En als je alles hebt ingesteld (camera/lens), nog een paar seconden wachten omdat je camera altijd nog even soort van na trilt.
Qua platen an sich vind ik er niks mis mee!
Maar moeten die beesten niet eens geschoren worden met dit warme weer?
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Klopt Superkiwi, ik vind het best fotogenieke beesten in een mooie omgeving! Ik dacht zelf ook al aan een afstand bediening. Ben waarschijnlijk zelf ook nog niet rustig genoeg, te enthousiast, of gejaagd soms, vind het ergens gewoon nog heel spannend (fotograferen geeft best een kick, wel mooi) en dat zie je ook terug in de foto,s.

We blijven gelukkig in ontwikkeling.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Als je al een beetje oplet dat je sluitertijd de zelfde of meer aangeeft dan je lengte van je lens. Waar hij op dat moment op staat bv 250 mm, En je sluitertijd zit ook die waarde. Dan zit je al aardig goed met scherpere foto's. Dan ben je nog helemaal geen afstandsbediening nodig. Ook moet je erop letten dat je statief stevig staat.
een klein beetje beweging in millimeters je camera, Kan een paar meter verderop, Al heel een paar centimeter beweging geven. waardoor bewegingsontscherpte.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Superkiwi schreefCOLONIk neem ook graag foto's van bv Schotse hooglanders in de weide, ook vaak met een 300mm lens.
Tip die ik kan geven is een afstandsbediening gebruiken.
Iedere druk op de ontspanknop van de camera zorgt al voor minimale trillingsonscherpte, statief of niet.
En als je alles hebt ingesteld (camera/lens), nog een paar seconden wachten omdat je camera altijd nog even soort van na trilt.
Qua platen an sich vind ik er niks mis mee!
Maar moeten die beesten niet eens geschoren worden met dit warme weer?
Ik heb, voor mijn aanschaf van mijn afstandsbediening nog wel eens geprobeerd met de zelfontspanner. Inmiddels heb ik een draadloze ontspanner, ik wil niet anders meer! Ik dacht hem 'soms' te gebruiken, inmiddels wordt hij meerdere keren per week gebruikt. Bij mij is het inmiddels zo dat statief = draadloze ontspanner stelregel is!

Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar