Rod Piazza & The Mighty Flyers

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

ook deze band was aanwezig op Duvel blues.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik begrijp dat er lastige licht omstandigheden waren. Helaas zie je dit terug in je foto´s, scherpte is niet optimaal bij 1, 3 en 5.

Compositie van 5 vind ik daarin tegen wel mooi, vooral dat er publiek te zien is, jammer van de pose van de zangeres.
Foto 2 vind ik bijna erg geslaagd, de ruimte die nu te veel is boven het hoofd had ik er graag bij gezien aan de onderkant.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONIk begrijp dat er lastige licht omstandigheden waren. Helaas zie je dit terug in je foto´s, scherpte is niet optimaal bij 1, 3 en 5.
:shock:
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLON jammer van de pose van de zangeres.
het is geen zangeres maar een pianiste !!
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

PDH65 schreefCOLON
bobvanduin schreefCOLON jammer van de pose van de zangeres.
het is geen zangeres maar een pianiste !!
oh, boeiend...begreep je wat ik wilde zeggen?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLON
PDH65 schreefCOLON
bobvanduin schreefCOLON jammer van de pose van de zangeres.
het is geen zangeres maar een pianiste !!
oh, boeiend...begreep je wat ik wilde zeggen?

Denk 't wel, je kent geen snars van de band of bluesmuziek? LOL
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

lol, daar heb je een goed punt, gelukkig zijn we hier op een foto forum en bespreken we foto´s....
Laat maar, je wil het niet horen... weet je wat, speciaal voor jou:" oooeeeehhh, aaaahhhhhh, mooooooiiiiii"
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

mercikes Bob.

ik wil het wel horen !!

maar vond het eerlijk gezegd eerder vreemd dat je ze niet scherp vond........... en dan was die 2de reactie de druppel !

Volgende keer zal ik zorgen dat ieder persoon duidelijk bij zijn of haar instrument poseert. :wink:
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik zie ook wel waar Bob op doelt, denk ik. Waar foto 4 bijvoorbeeld scherp is op het voorhoofd/de bril van meneer-die-op-een-gek-versterkt-iets-blaast, lijkt het bij nummer 1 op de binnenkant van haar bovenarm te liggen, in plaats van op het gezicht.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONIk zie ook wel waar Bob op doelt, denk ik. Waar foto 4 bijvoorbeeld scherp is op het voorhoofd/de bril van meneer-die-op-een-gek-versterkt-iets-blaast, lijkt het bij nummer 1 op de binnenkant van haar bovenarm te liggen, in plaats van op het gezicht.

kijk, hier heb ik wat aan.........nu weet ik tenminste waar hij niet scherp is :!:
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

PDH65 schreefCOLONmercikes Bob.

ik wil het wel horen !!

maar vond het eerlijk gezegd eerder vreemd dat je ze niet scherp vond........... en dan was die 2de reactie de druppel !
Ok, maar ik post een aantal punten (over scherpte, compositie en over het betrekken van publiek) en de enige waar je op reageert is een opmerking die er totaal niet toe doet. En blijkbaar zit het je nog dwars:
Volgende keer zal ik zorgen dat ieder persoon duidelijk bij zijn of haar instrument poseert. :wink:
jammer...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Wat een vriendelijke wisseling van berichten, bah. :?

Zal ik mijn gal ook meteen spuwen? Komtie:

1. Te centraal, te vlak. Iets meer naar rechts in de compositie en een klein beetje meer contrast. Ik vind het een super gave foto en gewoon scherp, hoor.

2. Te dichtbij en iets te veel ruimte aan de bovenkant - zaken waar je ter plekke niet altijd op kunt letten. De toevoeging van de dame op de achtergrond is mooi. Al met al een goede foto, niet bijzonder maar zeer zeker niet lelijk.

3. De mondharmonica spelende artiest had meer centraal mogen staan. Dat is nu de dame waardoor je daar de scherpte zou verwachten. In dat opzicht ligt de scherpte op de verkeerde plek. De ruimte rechts is onbenut en dat is jammer.

4. Uitstekende foto. Misschien een tikkeltje te donker, maar dat is niet storend.

5. Leuk moment. Iets te centraal (had liever de bassist/gitarist links helemaal in beeld gezien dan de mic rechts). Wat ik helemaal jammer vind zijn de hoofden vooraan. Publiek is leuk en kan een toegevoegde waarde zijn, maar op deze manier zitten ze gewoon in de weg.

@PDH65: een uitstekende serie concertplaatjes. Ik mag mijn gal spuwen, maar bitter is die zeer zeker niet. hihi
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

@ Nando, er zijn verschillende manieren van gal spuwen en die van jouw noemt foto's beoordelen !
En dat is aanvaardbaar.
Maar het kan natuurlijk ook aan het beestje (lees ondergetekende) liggen, die uit Belgisch Limburg komt en niet gewend is zo te spuwen.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Eensch met Nando, sorry bob... mag wel iets vriendelijker vriend...

Dan de plaatjes, want daar gaat 't om niet?
Algemeen, de toning. die vind ik niet zo bij blues passen, eerder bij een pop/bruiloftsband (met alle respect overigens). Bij blues denk ik aan donkere rokerige kelders en dat soort clichés.
En dan nu echt de plaatjes.
#1 Prima moment, mevrouw heeft er lol in en dat is goed. De compositie zou van mij krapper mogen, het stuk onder de piano doet niet echt mee op de plaat.
#2 Mooi, heerleijke emotie, mooie DOF
#3 minder, mondorganist valt een beetje weg tegen de pianiste die nu juist niet de aandacht moet hebben (kijkt naar eerder genoemde). Dat komt ook door de kleding... al dat wit helpt niet zo. Probeer de organist volgende keer iets prominenter neer te zetten, naar mijn gevoel gaat dat helpen.
#4 Gemengde gevoelens: ja het is blues, maar die bril en beide handen voor de mond maakt het zo afstandelijk.... Geen idee of het beter is, maar ik wacht in voorkomende gevallen eigenlijk altijd totdat de harp (+handen) even voor de mond weg is, ook een stapje naar links (iets meer van voor)
#5 Gaaf moment, moet je hebben!

Ik moet nog even kwijt dat ik het gaaf vind dat er weer lekker gepost wordt hier!
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

was mijn eerste post zo onvriendelijk en nutteloos?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Ja, Bob, best wel. En de aansluitende discussie ook.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLON Laat maar, je wil het niet horen... weet je wat, speciaal voor jou:" oooeeeehhh, aaaahhhhhh, mooooooiiiiii"
Deze was voor mijn gevoel nergens nodig voor. Beetje jammer dat er op deze manier gereageerd wordt op iemand die duidelijk opbouwende kritiek wil en hier post om te leren en niet lomp ff de grond in gestampt te worden.

Ik merk wel op dat foto 1 en 3 wat softer over komen dan de andere foto's. Dit kan doordat er erg slecht licht was waardoor je de sluiter langer is. Ik denk ook dat dat het is. Gezien de ruis die in sommige foto's aanwezig is was het volgens mij niet erg fijn licht.

Nu inhoudelijk:
1. Misschien was de foto mooier geweest als die wat krapper of juist net ruimer gekaderd zou zijn. Nu staan de voeten er net niet op. Is beetje jammer maar moment is wel mooi.

2. was mooier geweest in landscape zodat de toetseniste er ook ruimer bij stond. Hier is de ruis duidelijk aanwezig maar vind het niet storen.

3. Mooi moment. Wat mij betreft de topper uit de reeks.

4. doet me niet zo heel veel. de andere foto's stralen fun uit. Deze heeft dat voor mijn gevoel niet. Foto is wel lekker scherp.

5. Mooi moment. Jammer van de hoofden aan de onderkant in beeld.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar