dogfrisbee

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Dexter202

Vorige week foto's gemaakt bij de AWI European Qualifier in Karlsruhe (Duitsland), en wat nieuw spul kunnen testen :) N.a.v. het nieuwe aanwinsten topic, hier nog wat foto's:

Klaar voor de start...
1.
Afbeelding

Af!
2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Goed opletten…!
6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

concentratie!
9.
Afbeelding

En de tijd zit er op!
10.
Afbeelding

goed gedaan!
11.
Afbeelding

Een strenge jury houdt alles bij…
12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

En nu snel weer de schaduw opzoeken!
14.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 10 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Mooie actie foto's!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Energieke serie, super!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Bij foto 8 dacht ik "wat een rare tong heeft die hond". :D

Erg mooie foto's.
Gebruikers-avatar
De Viking
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2010 21:38
WoonplaatsCOLON Almelo

Foto 6 & 7 vind ik de mooiste.
De andere fotos zijn mooie actie van de hond,alleen jammer dat er mensen bij op staan.
Canon eos 50D
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 10 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Hoi Chris,

Mooie dynamische serie zet je hier neer. Leuk om eens foto,s van een niet alledaags onderwerp te zien. Kwa serie vind ik hem wel wat aan de lange kant, nr,s 2,5,6,9 en 14 zou ik zelf weglaten. In plaats daarvan misschien wat beelden van de prijsuitreiking, om het verhaal compleet te maken? Of is die er niet bij dit soort evenementen? Foto 4 vind ik helemaal geweldig als het om het moment en de dynamiek gaat, en nr 7 is mijn favoriet door het mooie scherpteverloop.

groet,

Richard
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

'Normaal gesproken' zouden het erg veel foto's voor zo'n serie zijn m.i., maar hier kan ik geen genoeg van krijgen.
Wellicht heeft het er mee te maken dat het mijn droomobjectief betreft :P(nouja incl 200L 2.0)
Die scherpte, kleine DoF en sublieme 'smooth' bokeh zou voor mij elke foto wel mooi maken!

Maar even zonder te kwijlen, ik vind het goeie actieshots met een goeie variatie, de focus op alle foto's perfect.
Omdat de DoF zó klein is, is op een enkel moment de frisbee-er scherp en de hond niet(foto 4).
Maar voor de rest perfecte timing, ook de belonende knuffels aan het eind zijn veelzeggend over de relatie tussen mens en dier :)
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Leuke foto's! Leuk die interactie! Met name foto 11 vindt ik de liefde en kameraadschap er vanaf spatten ;-)
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
BOV
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 11:39
WoonplaatsCOLON Limbabwe

Mooie energieke en ragscherpe serie!

Je zou bijna denken dat je er middenin staat!
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

EOS60D Gripped, wat lenzen, strobist set
Dexter202

Bedankt, allen!

De serie is inderdaad iets langer dan mijn bedoeling was, maar ik kon niet kiezen :lol: Vooral om het gevarieerd te houden, is dan lastig. Ik heb wel nog foto's van de prijsuitreiking, maar ik vond ze niets toevoegen aan de serie, omdat het vrij saaie reportage achtige foto's zijn.

Grappig dat er zo uiteenlopende meningen zijn, over bijvoorbeeld het wel of niet in beeld brengen van de mensen. Alleen honden heb ik nauwelijks gefotografeerd, omdat ze vaak lang niet zo spannend zijn als het team samen.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dit is echt een zalig scherpe serie.
De interactie is juist prachtig in beeld gebracht, zoals het hoort bij deze sport.
Ze zijn echt een team, zonder de 1 is de ander kansloos tenslotte!
Complimenten voor scherpte en belichting.
Het logo mag idd iets minder voor hier, maar staan vast ook ergens anders schat ik zo...?

Wil van mijn eigen border collies ook nog altijd eens dit soort actieplaten schieten, maar tot op heden ooit gelukt helaas... Snif...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Wat een enorm toffe scherpe bokehlicious actieplaten, je hoort vaak genoeg dat het niet de hardware is maar de fotograaf, al help de hardware in dit geval de fotograaf wel naar een hoger niveau :)
Een klein puntje wat me opvalt is dat sommige platen nogal flets overkomen(let maar op o.a. de kleur van het gras) o.a. het verschil tussen de kleuren van gras/hond 6&7.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Dexter202

Bedankt voor jullie reacties! :)

@ WireWess: de kleurverschillen zijn mij ook opgevallen. Foto 6 is gemaakt met een 1D3 en foto 7 met een 7D. Overigens zijn het geen op elkaar volgende beelden; ze zijn op totaal verschillende tijden gemaakt. Het zijn ook 2 verschillende honden :wink: Hoe kan ik twee camera's makkelijk qua kleur op elkaar afstemmen, er van uitgaande dat het licht bij beide opnames ongeveer gelijk is? Puur handmatige witbalans? Ik heb bij de 1D het gevoel dat deze standaard iets onderbelicht t.o.v. de 7D en de contrasten wat harder zijn. Overigens heb ik met de 7D op L-JPEG gefotografeerd en met de 1D op RAW. Zal dat er mee te maken hebben?
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Die honden lijken allemaal op elkaar :D
Ik heb even snel door je exifs heen gekeken, alle fletse foto's zijn afkomstig van je 7d.
Bij de 1D schiet je op raw dus zijn de kleuren ook erg afhankelijk van jouw verwerking/bewerking, bij mij zal LR namelijk me gebruikte picture style compleet negeren zodra ik een RAW importeer!
Hier heb je dan een aantal opties voor, je past het picture style profiel aan in je camera, je voert op alle 7d foto's nog een bewerking uit, ga iets spelen met onder/overbelichting of schiet met de 7d ook raw.

En voor het mooie uiteraard beide cams op zelfde witbalans instellen.
Je kan ook nog spelen met een grijskaartje of color passport, maar ik weet niet of de situatie dat toelaat.
Om onderling verschil te analyseren kan je beter een statische testopstelling maken en er even de tijd voor nemen.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Mooie serie waarbij ik de laatste 6 foto's weggelaten heb. Het zijn wel foto's die de serie afmaken, maar het zijn meer snapshots. Foto 9 zou ik weglaten omdat er niet zo veel actie in zit als de eerdere foto's.
Jammer dat bij foto 4 niet de hond scherp is, maar de persoon.
Verder een erg mooie serie!
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Prachtige actieplaten, waarvan ik de composities erg vind aanspreken. Ook de lage standpunten vind ik het goed doen.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar