Eiffeltoren verlicht

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

haha ja, als je het zo bekijkt staan er wel muren om de nachtwacht. Maar ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik ermee bedoelde.

De gedachte is blijkbaar dat de manier waarop de toren verlicht is, een bepaalde vorm van kunst is en dus beschermd is. Vandaar mijn (puur willekeurig gekozen) parallel met de Nachtwacht.

Je kunt erover discussieren of het standpunt dat die verlichte toren beschermd is terecht is, maar "zet er dan maar een muur om" vind ik niet echt een argument.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Kelvin
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 14:57

Mooie foto, knap hoe je die zo op de plaat hebt weten te krijg.
Gebruikers-avatar
leniejj
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 16:08
WoonplaatsCOLON Pijnacker

wow mooie foto! Hij lijkt wel echt van goud zo!
[size=75]Canon 450D, Canon 18-55 en 55-200 Sigma 105 Macro lens
Canon speedlight 580 EX II
en nog wat filters

nog meer wensen..[/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

MarcoEOS550D schreefCOLONWe zetten toch ook geen muur om de nachtwacht?
Nee, maar we doen ook niet zo krampachtig hier in NL over foto's van de nachtwacht (indien zonder flits genomen). ;) Overigens snap ik de vergelijking tussen een foto van een gebouw en een schilderij niet. Kun je me uitleggen waar jij dit verband wel ziet? Ik zou eerder verwachten dat je het over een foto van bijvoorbeeld een verlichte Erasmusbrug zou hebben.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ja ontzettend mooie foto en ontzettend triest dat ze moeilijk doen over het publiceren er van.
Ik vraag me af wat ze er nou mee willen bereiken. Denken ze dan: Goh, laat ik eens bij wat toeristen in de buidel tasten? :|
Vreemd verhaal maar ja, zo zijn de Fransen nou eenmaal ;).

@digilike
Ook een verlichte Erasmusbrug is geen vergelijking met de Eiffeltoren.
Mensen gebruiken de Erasmusbrug voor hele andere doeleinden dan de Eiffeltoren.
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Een verlichte Euromast, dan.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Digilike schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLONWe zetten toch ook geen muur om de nachtwacht?
Nee, maar we doen ook niet zo krampachtig hier in NL over foto's van de nachtwacht (indien zonder flits genomen). ;) Overigens snap ik de vergelijking tussen een foto van een gebouw en een schilderij niet. Kun je me uitleggen waar jij dit verband wel ziet? Ik zou eerder verwachten dat je het over een foto van bijvoorbeeld een verlichte Erasmusbrug zou hebben.
Nee, want mijn vergelijking ging over (het auteursrecht op) kunst. Vandaar juist bewust even de vergelijking met iets anders dan een gebouw. Zowel een schilderij als de manier waarop de toren is verlicht, wordt (volgens de claimers dan tenminste) beschermd.

Let wel: ook ik ben van mening dat een zo vergaande bescherming onzinnig is (had dan niet de beroemde Eiffeltoren als drager van je kunst uitgekozen) :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Dexter202

Maar wie heeft dit copyright dan? Het bedrijf? En hoe komen zij daar aan? Menneer Eiffel en Stephen Sauvestre hebben hun laatste adem al meer dan 70 jaar geleden uitgeblazen. Kan het copyright dan nog steeds geclaimd worden?
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Goede plaat en goed belicht , vwbt de rechten....ach laat toch , Fransozen hebben zelf ook overal maling aan en zolang je dat ding niet aanbied ter verkoop is er nix aan het handje.Heb je serieus daarover kontakt gehad? :lol: :lol: :lol:
rverhag

industrial63 schreefCOLONGoede plaat en goed belicht , vwbt de rechten....ach laat toch , Fransozen hebben zelf ook overal maling aan en zolang je dat ding niet aanbied ter verkoop is er nix aan het handje.Heb je serieus daarover kontakt gehad? :lol: :lol: :lol:
Thnx,

Heb er idd contact erover gehad omdat ik niets heb aan welles nietes discussies. Wil dingen graag zeker weten :wink: Nu weten we waar we aan toe zijn en als die jongens van Eiffel graag willen dat ik er copyright bij zet, dan doe ik dat toch (zolang ik het maar niet in de foto moet zetten :mrgreen: )
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar