Paasraces CPZ

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
EOS20D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2005 07:29

Vorig weekend vonden op het Circuit Park Zandvoort de Paasraces van 2011 plaats. De Paasraces zijn traditioneel de opening van het Nederlandse autosportjaar. Ruim 25.000 toeschouwers genoten onder een stralende zon van de diverse racesklassen, van de kleine Formule Fords tot de dikke kanonnen van het Dutch GT4 kampioenschap, welke samen het Dutch Power Pack vormen. Hoewel ik nog een hoop moet uitzoeken en bewerken, hieronder toch al een kleine sfeerimpressie van een zeer geslaagd evenement!

1.Afbeelding
Thumbs up van Formule Ford coureur Jack Swinkels
2.Afbeelding
Het Formule Ford veld net gestart en onderweg naar de Tarzanbocht
3.Afbeelding
Kruidvat-Gillette gridgirls
4.Afbeelding
De Dutch Renault Clio Cup zojuist van start gegaan en waarin altijd fel wordt gestreden!
5.Afbeelding
Nieuw dit jaar binnen het Dutch Power Pack is de Radical Cup, open wagens van ruim 600 kg met dik 260 pk.
6.Afbeelding
BMW M3 met titelkandidaat Duncan Huisman van het Ekris team snel onderweg in het Dutch GT4 kampioenschap

Hope you'll like 'em!

Groet, Edwin Schimmel
e.schimmel@live.nl
http://www.schimmel.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Paap_Dude
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede
CONTACTCOLON

Hoi,

Als het over autoraces gaat verwacht ik snelheid in de foto's. Foto 4 en 6 hebben hier wel wat weg. Alleen foto 6 is echter niet mooi. Daar had ik graag de gehele wagen scherp gezien.

De andere foto's zou ik niet in de serie hebben opgenomen.
Ik ben benieuwd naar de komende bewerkte foto's

Gr.
Walter.
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Paap_Dude schreefCOLONAls het over autoraces gaat verwacht ik snelheid in de foto's. Foto 4 en 6 hebben hier wel wat weg. Alleen foto 6 is echter niet mooi. Daar had ik graag de gehele wagen scherp gezien.
Je hebt in mijn optiek gelijk dat er iets meer meetrekkers in de serie hadden mogen zitten, maar toch ben ik het niet volledig met je eens. Zo maak je een opmerking dat je bij foto 6 de hele auto scherp had gewild. Dat is bij foto's als deze - wanneer de auto niet in een perfecte rechte lijn langs je rijdt - simpelweg niet mogelijk. Het kan alleen als je een snelle sluitertijd pakt, maar dan zit er geen beweging meer in de foto. Persoonlijk zou ik bij foto 6 het scherptepunt wel op een andere plaats gelegd hebben, namelijk de voorkant van de auto.
Paap_Dude schreefCOLONDe andere foto's zou ik niet in de serie hebben opgenomen.
Why not? Wat mij betreft hoeft een reportage over autosport beslist niet alleen maar foto's van auto's op het circuit te omvatten. Juist foto's van een line-up op startgrid en een portret als foto 1 geven zo'n serie wat extra variatie.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik vind 4 de beste.
De andere doen me niet zoveel, behalve 3 dan :mrgreen: Mooie dames en een mooie compositie. :)

Bij de andere lijkt het net of er een soort van mist voor je lens komt.
6 had leuk geweest als de auto ook scherp was, voor mijn gevoel net te veel beweging in de auto zelf.
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ralph_86 schreefCOLON
Paap_Dude schreefCOLONDe andere foto's zou ik niet in de serie hebben opgenomen.
Why not? Wat mij betreft hoeft een reportage over autosport beslist niet alleen maar foto's van auto's op het circuit te omvatten. Juist foto's van een line-up op startgrid en een portret als foto 1 geven zo'n serie wat extra variatie.
Helemaal eens met Ralph. Deed me denken aan een "how to" van Jeroen over autosport. Lees de laatste alinea's maar eens.

Voor wat betreft de serie: ik vind het mooie platen, top!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar