Kijk dit was me eerste digitale foto die ik gemaakte heb,,,

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DDirk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2011 14:51

Kijk dit was me eerste digitale foto die ik gemaakte heb,,,
Hallo,
Mijn eerste foto, graag commentaar ?

Ik heb hem gemaakte op ---- Jul 15, 2009 ,,,

Afbeelding



Deze heb ik gemaakte met de,, Nikon D60 lens 18-55mm,,,

GR DDirk,,
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Is dit echt je eerste digitale foto ooit?
Je hebt de jaren daarvoor sowieso met een analoog gewerkt, kan niet anders :mrgreen:
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Ook meteen voor de 1e keer photoshop uitgeprobeerd? :P
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Je pakte de cam uit de doos en maakte deze foto. Netjes hoor. Meestal wordt de alleerste foto van de hond in de mand of vrouwlief/manlief/kids gemaakt. Of van het plafond, vloer, salontafel, tv of magnetron. Als dit je allereerste is... dan gaan we nog heel veel van jou zien! (Ik ben benieuwd naar je laatste...)
Laatst gewijzigd door 1 op Beasar, in totaal 11 keer gewijzigd.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

"... ME eerste ..."

... Ach, ik zal er vermoedelijk nóóit aan kunnen wennen. En het gekke is denk ik straks ook nog, dat het officieel Nederlands gaat worden.

Welkom hier ;)

!!
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Gelukkig, ik ben niet de enige die zich hier aan "ergert". Ik ben zelfs al "me" en "mijn" voor hetzelfde gebruik in één zin tegengekomen.

En dan maar volhouden dat bezuinigen op onderwijs niet ten koste gaat van de kwaliteit.


Ik vind het overigens moeilijk te geloven dat de foto zo uit de camera kwam zonder nabewerkingen.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

De foto is sowieso door Adobe Photoshop Elements 6.0 gehaald. De letters AVW komen natuurlijk ook niet zo uit de camera, maar nergens beweert de TS dat ie de foto niet nabewerkt heeft. Wel beweert hij dat de foto gemaakt is op 15 juli 2009, maar volgens de exif is de foto gemaakt op 18 juni 2009. Dus of de tijd/datum van de camera stond verkeerd ingesteld, of de TS jokt :?

De inleiding van de post doet een beetje kinderlijk aan, en nodigt niet echt uit om diepgaand op de foto in te gaan.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Zien jullie nou echt niet dat de TS in deze foto heel veel de clone tool heeft gebruikt? en dat ook heel lelijk gedaan heeft?

hint: kijk eens goed om de bloem heen ;)

en dan dit in Showcase durven posten :P da's lef hebben hahaha
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Wat een warm welkom voor een nieuw lid van het forum.
Ik schaam me zelden, maar hier kan ik niet trots op zijn.

Aan de topicstarter:
Het helpt als je enigszins aangeeft wat je wilt met de foto('s) die je laat zien.
Ben je er tevreden over, of heb je er vragen over? Zijn er dingen waar je tegenaan liep, of zijn er juist dingen die je voor een eerste keer opvielen? Of die goed gingen?
De scherpte op het binnenste van de bloem is mooi gelukt, maar zoals opgemerkt zitten er wat slordige bewerkingen in de foto.
Ook vind ik de achtergrond te onrustig, misschien omdat er teveel scherptediepte is. Voor een eerste foto een leuk resultaat, leerzaam om te kijken wat je er aan kunt verbeteren een volgende keer, hoe je techniek anders kunt toepassen, etc.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

gumpje schreefCOLONIk schaam me zelden, maar hier kan ik niet trots op zijn.
Canes latrantes non mordent
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Die clone is wel briljant. :-)
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Beasar schreefCOLON
gumpje schreefCOLONIk schaam me zelden, maar hier kan ik niet trots op zijn.
Canes latrantes non mordent
Mijn excuses dat ik over het gebruik van het woordje "me" struikelde (knap trouwens, voor een wheeler.... ;)).
Sorry Gumpje !!! Ik hou me voortaan IN !!!

Aan de topicstarter: NOGmaals... WELKOM In ons midden, en heul veul shootplezier !

WOEFFFFFFF....... (en dit doordenkertje voor degenen die de Latijnse taal machtig zijn, of voor hen, die deze machtig zijn, middels Google ;)).
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik vind het wel jammer dat de TS nergens meer op reageert :(
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Even off-topic, ik erger me niet alleen aan ME. Als ik hier op het forum moet gaan letten op het gebruik van de taal, dan kom ik nog wel veel meer tegen (overigens, ben ik nog nooit een forum tegengekomen waarbij het anders is/was). Tegenwoordig lees ik er wel overheen omdat je moeilijk iedereen kunt gaan opvoeden in de Nederlandse taal. Daarnaast is het ook een onbegonnen zaak ;) Lekker laten gaan dus.

On-topic; Als dit echt je eerste digitale foto is, ongeacht of de foto erna bewerkt is, is de foto zeker niet slecht. Het geeft wel aan dat je OF ervaring hebt met analoog OF talent hebt. Natuurtalenten kom je zelden tegen in de fotografie omdat er ook nog voor een groot deel technische aspecten bij komen kijken, dus ik gok op het eerste ;)
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

stievie1 schreefCOLONIk vind het wel jammer dat de TS nergens meer op reageert :(
Het is NIET mijn bedoeling geweest, specifiek de TS monddood te slaan.... Ik heb al genoeg mijn excuses aangeboden, en ik ga me niet in geslijm verlagen, maar ik hoop dat de TS toch wel herleeft, en zijn plezier blijft delen met ons !!!!
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar