Schiet maar.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Bill V.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2010 16:23

Vanmiddag deze foto gemaakt, op zichzelf niet zo schokkend.
Wat vinden jullie van de uitsnede, schiet maar.

Afbeelding

Afbeelding
Hypnotixed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2009 20:48
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Voor mijn gevoel staan ze niet recht. En dat is toch wel het belangrijkste bij dit soort foto's. Verder zijn dit soort foto's (onderwerp in het midden) het mooist wanneer ze echt helemaal symetrisch zijn. Dit is ook niet het geval. Dus denk dat dit een aantal punten zijn waar je een volgende keer op kan letten.
Bill V.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2010 16:23

Hypnotixed,
Dank voor jouw advies.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

De eerste staat volgens mij wel recht. De tweede staat ook wel recht als je let op de verticale lijnen van de ramen. De horizontale lijnen staat verre van recht. Je hebt dus niet recht voor het object gestaan.
Verder ogen de foto's onscherp. Heb je ze wel verscherpt na het verkleinen?
Maak je foto's volgende keer je foto's ook niet midden op de dag, maar liever 's ochtends vroeg of als de zon al wat gaat zakken. Dan komen de kleuren vaak veel beter (zachter) uit.

Bij de eerste foto had ik het onderwerp ook niet zo centraal geplaatst. Hier had je goed de regel van derden toe kunnen passen.

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar