Thaurorod @ Melkweg (18-03-2011)

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Anderhalve week geleden ben ik wezen fotograferen bij het 'Power of Metal' festival in Amsterdam. In totaal stonden er 5 bands, met als hoofdacts Nevermore en Symphony x (welbekend in zijn genre). Helaas heb ik door chronisch tijdsgebrek weinig tijd om de foto's ook daadwerkelijk uit te zoeken en te bewerken, maar ik wou de foto's van het eerste voorprogramma, "Thaurorod" alvast showen.

Is de eerste keer dat ik concertfotos in showcase zet, maar denk dat inmiddels wel wat ervaring opgedaan heb en wil me echt verder ontwikkelen op dit gebied. Dus schiet maar raak. Commentaar mag op elk gebied: compositie, scherpte, bewerking, ... ;-).

1:

15564

2:

15565

3:

15566

4:

15567

5:

15568

6:

15569

7:

15570

In ieder geval bedankt voor het kijken en het eventuele commentaar!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Nog geen commentaar??
Persoonlijk vind ik ze zeer geslaagd alleen bij 2 had ik of die lampen weggeshopt of weggelaten.
Nr. 7 lijkt een beetje onscherp maar ik kan het mis hebben.
Verder kan ik je helaas niet helpen.
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Thabita schreefCOLONNog geen commentaar??
Verbaasde ik me ook al over (zag het als positief punt ;-))

Voor wat betreft 2 zou dat idd een mogelijkheid zijn. Ikzelf vond ze niet zo heel storend. Heb wel geprobeerd om ze er enigsinds minder uitgebeten uit te laten komen. Op het origineel was dat wel heel erg. Hoop dat dat een beetje gelukt is.

7 is idd niet 100% scherp, maar vond hem wel goed genoeg om te laten zien. Het is denk ik bewegingsonscherpte en qua 'moment' past dat wel. Daarnaast vond ik ook de bewerking wel geslaagd.

Maar thanx voor de feed-back!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De eerste vind ik erg goed geslaagd, maar de rest vind ik wat minder. Dat komt doordat de lichte plekken in de foto erg afleiden, wat krapper belichten zou dat oplossen en de gehele sfeer ten goede komen.
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

@ "geert h": dank je wel voor je reactie.
geert h schreefCOLONwat krapper belichten zou dat oplossen en de gehele sfeer ten goede komen.
Zou je kunnen uitleggen wat je hier precies mee bedoeld?
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Wanneer je krapper belicht worden de foto's donkerder. De term onderbelichten word daarvoor ook gebruikt, maar in theorie is een onderbelichte foto TE donker en kan een krappere belichte foto wel goed zijn.
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Wat ik wel doe is standaard 2/3 stop onderbelichten. Hierdoor gaan de sluitertijden naar beneden (sneller). Dus wat jij bedoeld doe ik volgens mij al. Echter blijft het bij concerten vaak heel moeilijk ivm het snel wisselende licht. Heel veel foto's zijn heel donker (onderbelicht) en/of teveel bewogen (door de trage sluitertijd). Als het licht net even goed valt dan kan er een goede foto uitkomen.

Ik heb de camera op Av staan, met 2/3 stop onderbelichting en een vast ISO. Op deze manier probeer ik met de foto's waar nog een beetje licht valt op 1/100 of sneller te komen (lukt maar zelfden). Als het echt lekker licht is, dan gaat de ISO dus wat omlaag. Wat zou ik beter kunnen instellen??
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik zou dan nog iets meer onderbelichten, of anders eens proberen om in de nabewerking de hooglichten tegen te houden. Wanneer daar detail genoeg in zit dan kun je daar ook wel wat in winnen.
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

geert h schreefCOLONproberen om in de nabewerking de hooglichten tegen te houden
Ik gebruik in de nabewerking wel de schuif "Herstel", waardoor de overbelichte delen wat minder overbelicht raken. Is dat wat je bedoeld, of moet ik meer met de 'çurves' gaan spelen?
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

In PS onder Afbeelding --> aanpassingen heb je ook de functie schaduw/hooglichten zitten, die bedoelde ik. Wees er wel zuinig mee, anders ziet het er niet meer fraai uit.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar