The Doobie Brothers

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Net terug een andere MP E65mm lens in mijn bezit nadat de vorige defect geraakt was door een los contact.
Vlak na de aanschaf (2de hands) direct het veld in om wat testfoto's te maken.

Deze vond ik wel leuk vanwege de omgekeerde spiegeling (net als op een speelkaart )

Ondanks de smalle DoF toch mooi de ogen van beide kevers kunnen vatten.
Er was helaas geen gekleurde achtergrond in de buurt. Dan had er misschien nog wat meer diepte in de foto gezeten.
Er is dus wel degelijk geflitst. De exif geeft dit niet weer omdat het een third party flitser is denk ik (KuangRen KX-800 twinflash).

Grtz,
Kurt

Afbeelding
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Heel knap gedaan! Wetende dat die MP E65mm geen gemakkelijke lens is vraag ik mij af of je deze foto uit de hand of op statief genomen hebt. Vroeger heb ik ook deze lens gehad maar uit de hand fotograferen lukte mij niet, daarom heb ik ze uiteindelijk weer verkocht.
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Wow, een kunstwerkje ... Chapeau!
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Bedankt Paul.
De MP E65 is idd geen makkelijke lens en zonder degelijke flitsopstelling kan je er eigenlijk weinig mee doen.

Praktisch al mijn foto's zijn uit de hand genomen. Bij deze ging het als volgt:

De grashalm waar de kevertjes op zaten hield ik vast tussen duim en wijsvinger van de linkerhand.
De hele camera-flash combinatie in de rechterhand, waarbij ik de lens op de duim van de linkerhand laat steunen. Door de zoeker van de camera kijkend deze zo positioneren dat de zeer smalle DoF op zijn plaats valt.

Heb de lens trouwens overgekocht van iemand die ze ook maar een paar keer gebruikt heeft en vond dat het niks voor hem was.

Grtz,
Kurt
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Ook bedankt voor uw reactie Alwin.

Grtz,
Kurt
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar