consequenties van stille opname

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Eric.G
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2017 15:42

Omdat ik veel in het theater fotografeer. en het publiek niet wil storen. is het handig om de modus "enkele stille opname" te gebruiken.
waar ik niet achter kom. is wat de nadelige consequenties hiervan zijn. Of zijn die er niet ?
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Mij niet bekend, ik gebruik het ook regelmatig, heb nooit iets nadeligs ontdekt...
Ging er van uit dat het wellicht iets meer slijtage kon geven waarom weet trouwens niet, nu je het zo vraagt, want ik heb er nooit iets over gelezen...
Effe gegoogled...

http://www.learn.usa.canon.com/resource ... icle.htmlp

Nadeel schijnt dat de FPS dus het aantal foto’s per seconde omlaag gaat...
Voor mij nooit een issue... zou bij een indoor sportevent wellicht wel een ding kunnen zijn...

Zelfs een bevestiging van Canon gevonden...
Dear Steven:

Thank you for contacting Canon product support. We value you as a Canon customer and appreciate the opportunity to assist you. I am sorry that you are having difficulty locating information on whether the Silent Shutter mode would cause any additional wear on the EOS 5D Mark III.
The Silent Shutter option on the EOS 5D Mark III would not cause any additional wear when using it in the standard single shot mode. However, you may encounter a slight shutter lag when using it in this mode.
Please let us know if we can be of any further assistance with your EOS 5D Mark III.
Apple fan, Canon volger...
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Dat is nu ook toevallig. Ook pas geleden in deze mode ingesteld en vroeg mij ook af wat het nadeel zou zijn. Nu weet ik het ook.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

In die modus gaat toch de spiegel open en gaat de camera meer als een systeemcamera werken?

Dan neemt de image sensor ook alle taken op zich voor het meten van focus, lichtsterkte et en dat geeft vertraging.
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

RoelofT schreefCOLONIn die modus gaat toch de spiegel open en gaat de camera meer als een systeemcamera werken?

Dan neemt de image sensor ook alle taken op zich voor het meten van focus, lichtsterkte et en dat geeft vertraging.
Ik geloof niet dat het hetzelfde is als een systeemcamera, want als je dit leest klapt de spiegel wel op en neer, maar werkt het alleen trager.
But when the silent mode is engaged, the camera behaves differently. There’s still the click of the strong, rotary-magnet shutter. But the motorized action is slowed significantly, to reduce its noise level. Mirror return is slower, and in particular shutter-cocking is both slower and much quieter.
Eric.G
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2017 15:42

Wibo dank voor je uitgebreide antwoord
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik heb zelf het idee dat de sluiter dan ook iets trager reageert dan de bedoeling is. Ik gebruik deze stand liever niet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar