Ervaring met Canon EOS M50

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Ik ben van plan om de Canon M50 naast mijn 80D te kopen, vooral ook om wat lichter te kunnen werken. Tevens zou dit een voorzichtige kennismaking kunnen zijn met systeemcamera's, waarbij het voordeel is dat mijn huidige lenzen via mount adapter gewoon kunnen werken.

Zijn er EOS leden die deze camera zelf al aan de tand hebben gevoeld? De meeste reviews (zijn er inmiddels al veel) op internet focussen vooral op de video facetten, maar dat is juist voor mij van ondergeschikt belang.

Dus hoe is het dagelijks gebruik en de kwaliteit van de foto's en het nieuwe raw formaat CR3.

Alvast dank.
harry
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2005 16:13

Een late reactie, maar beter laat dan nooit.

Ik wil ook een M50 kopen en ben reeds in het bezit van een M(1, het eerste model uit de M serie). Deze heb ik gekocht i.c.m. de mount adapter en de 22 mm prime.
De M bevalt mij best goed, beeldkwaliteit is gewoon prima in orde, ik zie nauwelijks verschil met mijn 40D. De mount adapter gebruik ik nauwelijks omdat het geheel dan toch wel zwaar wordt en ook uit evenwicht is, ik denk dat het met een M50 evenwichter zal zijn. Ik gebruik mijn M vooral tijdens wandeltochten en dan kan ik het lage gewicht van de M met lens wel waarderen.

Waarom zou ik toch een M50 aanschaffen? Voornamelijk vanwege snelheid van focussen, snelheid in het algemeen en een zoeker lijkt me toch ook wel weer fijn. Gezien mijn ervaring met de M, vertrouw ik er op dat de beeldkwaliteit van de M50 dik in orde is.

Harry
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Inmiddels toch gekocht en moet zeggen dat de foto's niet voor mijn 80D onderdoen. Wennen is wel de electronische zoeker. Door de vele hulpmenu's en de herkenbare structuur is de camera eenvoudig te bedienen. Het nieuwe raw formaat geeft prima resultaat. Ook de kitlens valt gezien de prijs niet tegen, zeker bij goed licht.

Nu afwachten of Canon met goede lenzen gaat komen voor de m-mount. Als je met adapter de 100-400 er aan klikt is het een ietwat vreemde combi :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar