Canon 5d ''classic'' in 2017 nog een goede keuze?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JackD30
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 19:05
WoonplaatsCOLON Breda

Beste Forumleden,

Ik fotografeer al een aantal jaren met diverse APS-C body's (begonnen in 2005 met een tweedehandse D30, daarna een 300D en nu nog de 550D en 600D) tot volle tevredenheid. Ook heb ik met de jaren redelijk wat objectieven tot mijn beschikking.

Fullframe was mij eigenlijk toch altijd wat te prijzig om aan te beginnen, maar ik kom regelmatig de eerste 5D (classic) tegen op diverse verkoopsites voor rond de 200euro. Omdat ik ook een paar EF en Asahi Pentax M42 Takumar lenzen ter beschikking heb leek het mij wel aardig om zo eens de entree te maken in de fullframe fotografie.

Wat is of was jullie ervaring met de eerste versie van de 5D?.. Wie fotografeert ook nog of juist sinds kort met deze camera?

Lijkt mij erg interessant om wat reacties en ervaringen te horen.

Groetjes,
Jack
RP, 6d, 250d, RF 24/105mm, RF 1,8/35mm, EF 4/24-105mm IS L, EF 4/70-200mm L, EF-S 18-55mm IS, EF-S 10-18mm IS STM, EF-S 2,8/24mm STM, EF 2,8/28mm, EF 1,8/50mm STM, EF-S 55-250mm IS, 2x Speedlight 430EXIIIRT, transmitter ST-E3RT
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

Bij het gebruik van die Asahi Pentax M42 Takumar lenzen is het even oppassen of deze geschikt zijn voor gebruik op een fullframe. Sommige wat oudere M42-lenzen steken iets naar binnen toe in de stand oneindig, waardoor de spiegel tegen het achterste lenselement aan kan komen. Hieronder een pagina met een lijst van M42-lenzen die geschikt/ongeschikt zijn:

https://www.panoramaplanet.de/comp/

Er staan in elk geval 7 Asahi Pentax Takumar lenzen op die niet op een Canon EF-fullframe gebruikt kunnen worden.
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Ik heb de 5D twee jaar geleden erbij genomen om supergroothoek te krijgen met mijn 17-40 lens.
De camera is traag en geeft best veel ruis in de hoge isowaarden maar levert verder prima platen.
Ik ben er nog steeds blij mee!

gr
Frank
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

maar ik kom regelmatig de eerste 5D (classic) tegen op diverse verkoopsites voor rond de 200euro
Als je lenzen er op passen, dan zou ik het voor zo'n bedrag gewoon proberen. Bevalt het niet, dan kun je de body altijd weer verkopen.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
photogunner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2016 21:54
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Let op dat 5d clasic spiegel modificatie gehad heeft. Spiegel wil wel eens los komen.

http://canoncanada.custhelp.com/app/ans ... detachment

groet

jan


groet

Jan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar