thuis studio inrichten

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
corne
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2016 15:35

Hallo allemaal.

Al een tijdje ben ik bezig of ik thuis een studiootje in wil gaan richten ja of nee.
Nu wil ik toch de knoop doorhakken en het gewoon gaan doen. (puur hobby matig)
Ben al een tijdje op internet rond aan het kijken naar materialen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wat zijn jullie ervaringen kwa flitsers, achtergronden, softboxen/paraplus, statieven? en wat zouden jullie aanraden om mee te beginnen?
De lens die ik in het begin wil gaan gebruiken is de Canon 50mm 1.4 USM.

Bvd Corné
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Waarom ga je niet een keer naar een goede shop in de buurt? Heb goede ervaring met KameraExpress.
Mijn hobby studio heb ik daar ooit in aanbieding gekocht.
Ik heb daglichtlampen omdat ik continue daglicht lampen veel prettiger vind om mee te werken dan flits. Met softboxen uiteraard... weet zo de maat niet maar iets van 50 x 30 denk ik.
Voor mij is flits ooit bedacht om licht in daglicht te kunnen nabootsen omdat het niet anders kon... nu met led is dat anders..
Ik heb twee rollen (135 cm breedte) in twee kleuren - neutraal grijs (charcoal) en een wat lichtere... gebruik ze even veel...
Verder raad ik je aan om zakjes te maken met grind erin zodat de voet van de lampen verzwaard wordt, je stoot ze dan minder snel om...
Veel zal afhangen van wat je wil gaan fotograferen dus vandaar het advies om gewoon eens langs een goede fotowinkel te gaan...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
corne
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2016 15:35

Hoi Wibo,

Dank voor je tips!
Ben hier idd al eens de winkel in geweest en heb uiteraard on-line gekeken, nadat ik on-line gekeken had ben ik op zoveel verschillende merken en noem maar op gekomen dat ik niet meer wist wat te doen.

Graag zou ik hier portretten mee willen gaan gaan fotograferen.
Nu heb ik het volgende set gezien en dit leek me wel leuk om mee te beginnen? https://www.kamera-express.nl/product/1 ... k=flitsset&

Groet Corné
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Dat lijkt me een mooie set. De mijne was nog een stuk goedkoper, maar ook simpeler ;)
Goed om te bedenken dat je ook een lichtmeter nodig hebt eigenlijk als je een flitsset koopt.
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar